קוסמטיקה טבעית

 

עדויות לקיומם של מוצרים קוסמטיים רבים ניתן לראות במגוון בתי מרקחת הפרוסים כמעט בכל מקום בו גרים אנשים. הפוטנציאל הרב בהתפתחות תחום הקוסמטיקה, הן ברמה גלובאלית והן ברמה הלוקאלית, הביא חלק ניכר מתחום מדעי החיים לפתח מחקר פורה בתחום הקוסמטיקה. כיום ישנן אלפי חברות פרמקולוגיות, המתמחות בפיתוח סוגים שונים של תכשירים בתחום הקוסמטיקה, אשר קיימות במדינות רבות בעולם כולו. חשוב להבין ששימוש במוצרים קוסמטיים מחייב הן ידיעת רקע תיאורטי רחב אודות מאפייני העור והן למידה אודות התכשירים השונים המוצעים לשימוש.

ההבדל בין קוסמטיקה טבעית לקוסמטיקה אורגנית הינו מהותי. בעולם התכשירים, במידה וחומר קוסמטי מגיע בצורה של משחה נוזלית, יותר או פחות, הוא בוודאי אינו טבעי לחלוטין, שהרי קרוב לוודאי שלא תמצאו משחה זו בדיוק, בעלת מאפיינים זהים לחלוטין, גדלה לה בשדה הפרחים. החלטה מסוימת לגבי טבעיותם של תכשירים מסויימים הינה שרירותית ובסופו של דבר, תלויה בכם בלבד. כלומר, כמעט בכל תכשיר קוסמטי שמוצע היום לשימוש, ישנם מרכיבים לא טבעיים או שאופן הייצור שלו כלל אלמנטים שלא כדרך הטבע ולכן, המושג “טבעי” תלוי בהגמשת התפיסה שלכם בלבד. שערו בנפשכם ציר שבקצה אחד שלו ישנם חומרים טבעיים בלבד, שגדלים בצורת פרחים בשדה ובקצה השני שלו ישנם תכשירים תעשייתיים, שמבוססים על חומרים מהטבע אולם, מסונתזים כמעט ב 100 אחוזים. על גבי ציר זה עליכם להחליט מה משמעותו של המושג “טבעי”, עבורכם, היכן אתם מותחים קו שעד אליו המשחה היא טבעית וממנו היא איננה. כמו כן, חשוב מאוד להעמיק את הידע לגבי חומרי קוסמטיקה שונים.

הורים

הורים

הורים

קוסמטיקה אורגנית מתייחסת ליסודות של מרכיבי החומר הקוסמטי וביתר דיוק, כמה מהר הם ממוחזרים בדרך טבעית. לדוגמה, אם תהיו נוכחים ביער מסוים ותשאירו שם מזון על האדמה, ייתכן ולא תמצאו סימן ממנו בעוד כשבוע, הוא נספג באדמה ועובר תהליך התכלות מהיר. יחד עם זאת, חומרים כמו פלסטיק, אומנם עשויים מנפט במקור אולם, הם עוברים תמורות תעשייתיות ובסופו של דבר, לחומרי פלסטיק דרושות עשרות ואף מאות שנים לעתים על מנת לעבור תהליך התכלות. לכן, גם בנושא האורגניות של מוצרי הקוסמטיקה ישנו גרף ששני קצוותיו הם מוחלטים ואינם קיימים במציאות שהם : אורגני לחלוטין ולא אורגני כלל. כל החומרים, כל אלו שבתכשירים הקוסמטיים, נעים על גבי רצף זה. לפיכך, גם בנושא זה עליכם לבחור עד היכן על גבי הגרף אתם מחשיבים את התכשיר הקוסמטי כאורגני ומנקודה זו כבר לא.

שיעורים פרטיים בקוסמטיקה ידגישו את ההיבטים האינפורמטיביים של הקוסמטיקה הטבעית. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול חוויה אפליקטיבית של התנסות מעשית. מורה פרטית לקוסמטיקה תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי. חוכמה, יופי ואיכות יגלו נהר של מחמאות.