שיעורים פרטיים בכימיה


שיעורים פרטיים בכימיה מיועדים לתלמידי בית ספר יסודי, חטיבה ותיכון ומתקיימים בבית התלמיד. הפרספקטיבה הלימודית היא עזרה בשיעורי הבית והכנה למבחנים בהתאמה לתוכן האינפורמטיבי של בית הספר.

התכלית הדידקטית היא הסבר תיאורטי, לימוד הטרמינולוגיה הפנימית, הקניית אסטרטגיות למידה בפתרון תרגילים, הכנה למבחן הבגרות ויצירת תהליך של שיפור הציונים.

איזוטופים ומורה פרטי לכימיה

כימיה היא מדע העוסק בחומר. תכונותיו, מרכיביו ותגובתו לחומרים אחרים.
בהתבוננות על הנושא, כימיה תופס מקום במדע בספקטרום בין פיזיקה וביולוגיה.
מקצוע הכימיה משמש את התלמידים מהחטיבה ועד לסיום התארים ברפואה.

יסוד כימי

כל יסוד מוגדר על פי מספר הפרוטונים הנמצאים בגרעין האטום שלו. שכן נקרא גם מספר האטומי של היסוד. לדוגמא, כל האטומים המכילים 2 פרוטונים בגרעין הם אטומים של היסוד הליום, וכל האטומים המכילים 79 פרוטונים בגרעין שלהם הם אטומים של היסוד זהב.
חשוב לציין כי קיימים גם איזוטופים של יסודות, איזוטופים נבדלים זה מזה במספר הנויטרונים בגרעין.
כל היסודות מוצגים בטבלה המחזורית והיא מסודרת לפי מספרו האטומי של היסוד.
כיום ידוע רק על 118 יסודות, אך רק 92 מהם הם יציבים מספיק כדי להתקיים בטבע.

איזוטופ

איזוטופ של יסוד כימי הוא אטום בעל אותו מספר של פרוטונים אך בעל מסה שונה ( מספר נויטרונים שונה ).
לאיזוטופים של אותו יסוד יש את אותן תכונות פיזיות. כפי שציינו מקודם, מספר האטומי של הגרעין מייצג את מספר הפרוטונים בגרעין ואילו מספר הנויטרונים בגרעין יכול להשתנות מבלי לשנות את תכונותיו הכימיות של היסוד.

הטבלה המחזורית

הטבלה המחזורית נקראת גם טבלת מנדלייב והיא שיטת מיון שהובאה לראשונה על ידי הכימאי דמיטרי מנדלייב ב-1869. הטבלה מציגה את כל היסודות לפי המספר האטומי והסמל הכימי של האטומים שלהם.

מנדלייב גילה מחזוריות בתכונות הכימיות של היסודות, כאשר הם מסודרים מן הקל אל הכבד. בעת שנבנתה הטבלה, המספרים האטומיים בסך הכל היו מספרים סידוריים שניתנו ליסודות על-פי המשקל שלהם, אך לאחר 70 שנה פותחה התיאוריה המסבירה את הקשר בין המספר האטומי למבנה הפנימי של אטומי היסוד.

מורה פרטי לכימיה

היסוד היחיד שנשאר ללא שינוי בכימיה הוא יסוד ההצלחה דרך שיעורים פרטיים בכימיה.
מורה פרטי לכימיה ידאג להסביר את נושא מבנה האטום, מושגי יסוד ומצבי צבירה, הטבלה המחזורית, הערכות האלקטרונים באטום ושפת הכימאים. כל זאת במערך שיעור מותאם אישית לתלמיד.
האיזוטופ היחיד הקיים ביסוד ההצלחה הוא תוספת השיעורים הפרטיים כמרתון לקראת המבחנים. אין קיצור דרך להצלחה, אך קיימת הדרך הבטוחה.

 

שיעורים פרטיים בכימיה

חינוך

הוראה מתקנת

אסטרטגיות למידה

פסיכולוגיה

רפואה