שיעורים פרטיים במחשבים


שיעורים פרטיים במחשבים מיועדים לתלמידי בית ספר יסודי, חטיבה ותיכון ומתקיימים בבית התלמיד. הפרספקטיבה הלימודית היא עזרה בשיעורי הבית והכנה למבחנים בהתאמה לתוכן האינפורמטיבי של בית הספר.

התכלית הדידקטית היא הסבר תיאורטי, הבנת יסודות התכנות, לימוד הטרמינולוגיה הפנימית, הקניית אסטרטגיות למידה בפתרון תרגילים, הכנה למבחן הבגרות ויצירת תהליך של שיפור הציונים.

ג’אווה, פייתון ומורה פרטי למחשבים

ג’אווה ופייתון הן חלק מתוך רבות שפות התכנות במחשב. כמו שלנו כבני האדם יש שפה שבאמצעותה אנו מתקשרים ומבינים אחד את השני כך גם למחשב נחוץ שפה כדי להבין את מה שהאדם רוצה לבצע ולהמיר זאת לפעולות טכנולוגיות עבור החומרה. ללא שפת תכנות המחשב היה בסך הכל מכשיר המורכב מרכיבים מתכתיים מחוברים יחד. התוכנה היא המאפשרת לחלקים אלו להיות פונקציונליים. תוכן השפות נקרא “קוד” ויצירתיות האדם הוא הגבול היחיד לפונקציונאליות שלו.

מורה פרטי לג’אווה

היא שפת תכנות מונחת עצמים. במילים אחרות זוהי שפה אשר באמצעותה המתכנת, שהוא כותב הקוד, יוצר אובייקטים משתנים ופונקציונאלים, לדוגמה אם במתמטיקה אנחנו מציבים איקס בתור נעלם ולאיקס יש אינסוף של מספרים אפשריים, אז בעצם בג’אווה ישנן מודלים שהן כמו משוואות עם האיקס בתור הנעלם, רק שהן מורכבות מעוד נעלמים. דוגמה ידועה לכך היא פרופיל האישי בפייסבוק, שהוא בעצם מודל המורכב משם פרטי, שם משפחה, תאריך לידה, תמונת פרופיל ועוד הרבה מאפיינים נוספים הנקראים ערכים. מאפיינים אלו יחד יוצרים כל פרופיל שאתם רואים בפייסבוק.

ג’אווה היא אחת השפות היותר פופולאריות בקרב מתכנתים והיא השפה הנפוצה לבניית אפליקציות היום במכשירי האנדרואיד.
את שפת הג’אווה התלמידים והתלמידות מתחילים ללמוד מהחטיבה או התיכון. כתיבת הקוד מתבצעת בתוכונת רבות אשר הן הפלטפורמה המתרגמת את שפת הג’אווה למימושה.

מורה פרטי לפייתון

השפה פייתון נוסדה למען קריאת שפות אחרות ולזהות בעיות, באגים בשפת המחשבים, בתוך הקוד. מאז נהייתה פייתון לאחת השפות הנפוצות ביותר בתכנות. אמנם מתכנתים בג’אווה אחראים יותר על הפן הייצוגי של התכתנות, כמו ממשק משתמש ועיצוב. בפייתון משתמשים יותר ל “מאחורי הקלעים” של התוכנה, כמו אחסון, גישה לאינטרנט ועוד. שימוש בשפה זו ניתן למצוא היום גם בקדמת הטכנולוגיה, הבינה המלאכותית ולכן פייתון מוביל היום מבחינת אינטרס למידה למתכנתים.

מהנדס תוכנה

מתכנת הוא האדם היודע להפוך את כל חלקי הברזל של המכונות למערכת אפקטיבית עבור בני האדם וזוהי הסיבה העיקרית שהיום מתייחסים למהנדסי תוכנה כחלוצי דור העתיד.
הטבע יצר את האינטליגנציה האנושית והאדם יצר את האינטליגנציה הטכנולוגית.
הטכנולוגיה מתקדמת בצורה מעריכית והיא מייעלת את חיינו מסטארט אפ לסטארט אפ. מהנדס תוכנה הוא הארכיטקט, המהנדס, הבנאי והצבעי של כל רעיון טכנולוגי.
מכיוון שהמחשב מבצע אנליזות בקצב מאוד מהיר ניתן ליצור מערכות מאוד מורכבות באמצעות קוד אשר יפעלו כאילו הכל קורה בן רגע. לדוגמה מערכת הניווט וייז מכילה בתוכה מיליוני נתונים כמו הנתונים האישיים של הפלאפון, מיקום, מהירות, חיבור לבלוטוס ועוד. וכל זאת תוך חיבור רציף עם האינטרנט, קבלת נתונים מהאינטרנט ושידור חיצוני. מדובר על מילוני נתונים ופעולות אשר מתבצעות בשניה.
הסגולות של התוכנה הן רחבות אל מעבר לדמיוננו וכפי שצויין בתחילת המאמר כי יצירתיות האדם היא המגבלה בכתיבת התוכנה.

מורים פרטיים למחשבים

שפת תכנות שונה כמעט בכל מובן משפה של בני האדם ולא מדובר רק בללמוד עוד שפה תקשורתית. התכנות היא שפה מבוססת לוגיקה ולכן נדרשת הבנה כוללת של יסודות השפה. שיעורים פרטיים עם מורה פרטי למחשבים יעזרו להבין את הבסיס של השפה, את מימושה ואת האינטגרציה בין האדם למחשב באמצעות שפת התכנות. מורה פרטי למחשבים יחבר את כל הנקודות מהרעיון ועד לתוכנה הסופית. ובעקבות כך שהידע והמהירות הטכנולוגית מגבירה תאוצה מיום ליום המורה הפרטי למחשבים הינו הכרחי להצלחה מובטחת במקצוע המחשבים ושיפור הציונים, קל וחומר אם מדובר על מקצוע זה בתור קריירה עתידית.

קריאה, כתיבה ולימודים באנגלית

לא מפתיע לגלות שהאנגלית היא השפה המדוברת בעולם אחרי סינית. בכל פינה שנתבונן יש כיתוב באנגלית. שפה זו הפכה לשניה בקרב מרבית הישראלים. המאמר יעסוק על : חשיבותה של קריאה וכתיבה נכונה בשפה האנגלית וכיצד ניתן להשיגה עם מורה פרטי לאנגלית.

קריאה וכתיבה נכונה

שפה היא תקשורת ורבאלית המעבירה באופן סמנטי רעיונות מדוייקים בין אנשים.
מקורה של כל שפה שאנחנו מדברים מגיעה בספיגה של הסביבה. בין אם שמענו אנשים מדברים או שקראנו ממקורות מסוימים. אנשים הם המקור היחיד ממנו אנחנו יכולים לקלוט שפה חדשה או לחזק שפה קיימת.
לשמוע את מה שהם אומרים או לקרוא את מה שהם כותבים.
קריאה ושמיעה בשפה האנגלית מעשירה את אוצר המילים הקיים בזכרוננו.
חשוב מאוד לדעת מה לקרוא ולמה להאזין. מכיוון שהמוח שלנו עובד בסנכרון עם המערכת האמוציונאלית של הגוף, מומלץ לקרוא תוכן שיסחוף אותנו יצירתית וירגש אותנו. לקרוא פסקאות או לשמוע מוסיקה שאנחנו אוהבים מקצרת באופן משמעותי את תהליך ספיגת השפה, לדוגמה שירים שאתם אוהבים :
סביר להניח שלזכור שיר בעל פה או חלק ממנו מצריך פחות זמן באופן משמעותי מלזכור פסקה בהיסטוריה באותו האורך המילולי. ולכן, קריאה היא פעולה חשובה מאוד על מנת שתוכלו להעשיר את אוצר המילים באנגלית ואת אופן הדיבור התקין מבחינה דקדוקית ועוד יותר מומלץ לקרוא תכנים שאוהבים.

יישומים פרקטים לשפה האנגלית

תרגול בשפה האנגלית לא דורש רק ספיגת אוצר מילים אלה גם מימושם בפועל.
לא תמיד ניתן לדבר עם הסובבים אותנו באנגלית ולכן ישנן מספר מתודות המאפשרות לך להשתמש יותר בשפה האנגלית מלבד דיבור והן :

שינוי הגדרות הפלאפון לאנגלית – כך כל פעולות היסוד של הפלאפון יהיו באנגלית והאינטגרטיביות עם הפלאפון החכם תתבצע בשפה האנגלית.


צפייה בסרטים ללא כתוביות – תנסו לצפות בסרט ולהבין על מה הדמויות מדברות ללא הכתוביות בעברית, כך תוכלו לשמוע את ההגיה הנכונה של המילים והביטויים ולהבין את משמעותם בפועל מעבר למשמעות המילולית שלהם.

הקשבה להרצאות באנגלית – הרצאות מלאות בתוכן אינפורמטיבי חדש ומעניין. הרצאות בכל תחום מעלות את רמת האנגלית שלכם ומעשירות את אוצר המילים שלכם, קל וחומר כאשר מדובר בתחום בו אתם עוסקים ומרבים לדון כך ניתן באופן טבעי לקשר מילים חדשות באנגלית לחיי היום יום האינדיבידואלים שלכם.

מורה פרטי לאנגלית

דבר נוסף נשאר לעשות כדי לשפר את רמת האנגלית אצלכם וכמובן שזה לדבר.
בשביל לדבר צריך בן אדם נוסף לידך שיכול להקשיב, לדבר איתך ולתקן במידת הצורך.
מורה פרטי לאנגלית יתרגל עם התלמיד מהצעד הראשון, יקרא יסביר ויסכם איתו את החומר הנדרש, יעזור לתלמיד לבחור את התוכן המתאים לקרוא מעבר לשעות השיעור ויפתור יחד איתו את התרגילים תוך כדי הסבר מעמיק לדרכי הפתרון, מעבר לכך המורה הפרטי יתרגל דיבור שוטף על מנת לחזק את אופי הביטוי הורבלי בשפה האנגלית.

שיעורים פרטיים במחשבים

חינוך

הוראה מתקנת

אסטרטגיות למידה

פסיכולוגיה

רפואה