השלמת בגרויות


ישנם יתרונות לימודיים רבים לשיעורים פרטיים בהשלמת בגרויות המתקיימים בבית התלמיד.

מורה פרטי להשלמת בגרויות מתמחה במקצוע בית ספרי אחד, הוא בונה את התוכן האינפורמטיבי של השיעור באופן סוביקטיבי, יוצר קורלציה מיידית בין שאלות לתשובות ומתאים את וקטור התנועה הלינארית של תבנית ההוראה לתלמיד עצמו.

פרספקטיבה תיאורטית בהשלמת בגרויות

מציאות חיינו מראה לנו שעל מנת להתקבל למוסדות אקדמיים גבוהים ולתפקידים בכירים במסגרת העבודה, אנחנו נדרשים להימצא עם תעודה המעידה על השכלתנו. האינדיקציה הבסיסית והיסודית המאפיינת את אופי הלמידה היא תקופת החניכה בבית הספר. בית הספר מהווה מסגרת לימודית ראשונית המגישה לנו במתווה האנושי מגוון רחב של מקצועות, תחומים ותכנים שמעצבים ובונים את ההשכלה שלנו מגיל צעיר.
לכאורה, תעודת הבגרות הינו מסמך המתאר את תוצאות מסלול זה בצורה מרוכזת ולכן, לעבור את הבגרויות בציון הגבוה ביותר הוא תנאי קרדינלי לשגשוג האינדיבידואלי של האדם.
המשמעות החברתית להיעדרה של בגרות מלאה אינה מתפרשת באופן חיובי עבור כל אדם הבוחן את העבר האינטלקטואלי של כל אדם. במאמר הבא אציין במספר היבטים את החשיבות בהשלמת בגרויות במקצועות בית הספר ובאופטימליות בליווי צמוד של מורה פרטי.

מוסדות אקדמיים

אין צל של ספק כי מוסדות אקדמיים פותחות עבור האדם האינטלקט את הדלת לעתיד בטוח יותר.
ספיגת הידע באוניברסיטאות נעשית מהמרצים מהשורה הראשונה וכמובן, בסופו של תהליך הלמידה החניך מקבל את התעודה המעידה על המקצוע והתפקיד.
ציון הפסיכומטרי והציון הכולל של תעודות הבגרות הן הפרמטרים העיקריים לפיהם נמדדים תנאי הקבלה לאוניברסיטאות. בגרות מלאה הינה תנאי חובה עבור החניך בעדיפות לציונים הגבוהים ביותר.
במידה וחסר לחניך את אחת מבגרויות החובה לא ניתן להתקבל לאוניברסיטה ולכן, יש לגשת בשנית ולעבור את הבגרויות.

עבודה ותפקידים

ההשכלה הוא חלק בלתי נפרד מהתבנית של דיווח קורות החיים ועל מנת להגיש קורות חיים אמיתיים ואותנטים נדרש למלא את נתוני ההשכלה באופן המפורט והמדוייק ביותר.
בחלק בו מפרטים על ההשכלה אנו מתארים את מוסדות החינוך שבהן למדנו עם ציון של 12 שנות לימוד ובגרות מלאה. פרט זה נחוץ מאוד אם מוביל הרצון להתקבל לעבודות מובחרות.
השלמת בגרות מלאה תפתח את הדלת למגוון רחב של עבודות ואפשרויות להתקדם אשר כתוצאה מכך, יהיה ניתן לבסס את חייכם בעתיד.

מסגרות חברתיות

גם במסגרות שאינן מוסדות אקדמיים או מרחבי עבודה נחשפים פרדיגמות שיפוטיות של בני האדם אשר בוחנות את מידת השכלתו של היחיד ולרוב היא נמדדת לפי התעודות שיש בידיו. התעודה הראשונה שאנו מקבלים ממוסדות החינוך היא תעודת הבגרות אשר לכאורה מקובלת על הדעת כתעודה הבסיסית המעידה על השכלתו של היחיד. על פי פרספקטיבה זאת ניתן להבין כי הקבלה החברתית מבוססת על כל כך שהאינדיבידואל יהיה בעל תעודת בגרות מלאה.

מורים פרטיים להשלמת בגרויות

תהליך השלמת בגרויות על מורה פרטי מבצעת באופן שבו המורה יגיע לבית התלמיד עם המיקוד העדכני ביותר לגבי כל הבגרויות ויוסיף לתהליך הלמידה את הניסיון האישי שלו ואת היכולת להעביר את החומר הנדרש בצורה המדויקת ביותר להצלחה בבגרויות, קל וחומר אם התוכנית הניצבת היא להשלים בגרויות לאחר בית הספר או לאחר תקופת הצבא. תקופת השלמת בגרויות איננה שגרתית כמו שלבי הלמידה בבית הספר ולכן חשוב להקפיד ולבנות מסגרת נוחה ויציבה להצלחה.

תהליך השלמת בגרות מלאה

בגרות מלאה היא התעודה המעידה על סיומה של תקופה בת 12 שנים בבית הספר.
תעודה זו מציינת באמצעות ציונים את מידת ההצלחה של התלמידים והתלמידות במקצועות שהם למדו בבית הספר.

בגרות מלאה היא תנאי הכרחי כדי להתקבל למוסדות אקדמיים. במאמר אעסוק במספר היבטים סובייקטיביים של תהליך השלמת בגרויות במקצועות בתי הספר ובאופטימליות של הדרך להשלים בגרויות עם מורה פרטית.

נורמה חברתית

הנורמה החברתית היא זו המציינת את חובתה של הבגרות המלאה כפרט חובה אצל אנשים בחברה והנחת היסוד היא שכל אדם אמור להשיג תעודה זו בסיום 12 שנות לימוד בבית הספר. לרוב ההתקדמות בחיים ובקריירה האישית של כל אדם דורשת בבסיסה 12 שנות לימוד ותעודת בגרות מלאה. במידה ולא קיימת בגרות מלאה, מומלץ להשלים זאת באמצעות מורה פרטי אשר ילמד את החומר העדכני והקונקרטי לבגרויות לפי המיקוד הנוכחי.
חשוב לציין, כי בגרות מלאה הוא תנאי הכרחי להתקבל לכל מוסדות האקדמיה.

התמודדות אקטואלית

מבחנים הם מועדים המגבירים תופעה של לחץ בימים הקודמים להם, במיוחד כשמדובר על תקופת הלימודים. חשוב לציין, שכאשר מדובר על השלמת בגרויות, אנחנו לרוב מתייחסים לבגרות אחת ספציפית שאליה מתכוננים ללא התייחסות לכל הבגרויות הנוספות באותו פרק זמן כמו בבית הספר.

השלמת בגרות לאחר תקופת בית הספר היא תקופת למידה הרבה פחות לחוצה מתקופת הבגרויות בבית הספר, ולכן הלמידה להשלמת בגרויות אחרי בית הספר נעשית עם הרבה יותר רוגע ושלווה והאפשרות לקחת ריזיקה של טווח ביטחון ולהתחיל ללמוד מבעוד מועד.

מנטליות בוגרת חיובית

בתור תלמיד שסיים את בית הספר הפרספקטיבה כלפי הלימודים משתנה ומתבגרת.

אין יותר מורים, אין יותר מחויבויות. קיימת רק ההפנמה שהלימודים הם בשביל עצמו ולמענו בלבד. הסתכלות ממבטו של תלמיד בוגר יותר מביאה איתה רצינות כלפי הלימודים והתמדה בלימודים להצלחה, קל וחומר כאשר אין גיבוי מתאם בית הספר עם מגן והציון הסופי הוא זה שמקבל במבחן.

חופש עצמאי

חופש עצמאי של התלמיד בא לידי ביטוי באופן כזה שהתלמיד אינו מחויב למסגרת כלשהי, הוא יכול להשקיע ולמקד את זמנו רק ללמידה לקראת בחינת הבגרות. בין אם מדובר בלימוד יחיד, עם חברים או עם מורה פרטי התלמיד הוא האחראי לניהול זמנו.

חשוב מאוד לבנות משמעת עצמית ושגרה שבה התלמיד ילמד שיעורים רצופים כל יום לקראת הבחינה ובכך להבטיח לעצמו את ההצלחה בבחינת הבגרות.
חופש הבחירה של התלמיד מקנה לו את האפשרות לבחור באיזה מועד להיבחן ולארגן את חייו בצורה שיתאפשר עבורו ללמוד מספיק זמן ולהצליח בבגרות.

מורה פרטי להשלמת בגרות מלאה

השיטה האופטימלית ביותר להשלים בגרויות היא באמצעות מורה פרטי. מורה פרטי הוא בעל הידע והניסיון ללמד תלמידים ותלמידות לקראת מבחני הבגרות והדבר מאפשר לו ללוות את התלמידים צעד אחר צעד בדיוק לקראת הבחינה, להכין את התלמיד לפי המתכונת הלימודית ולחדד את כל המתודות הלימודיות שמעצבות בצורה חיובית את אסטרטגיית הלמידה של התלמיד.

השלמת בגרויות

חינוך

הוראה מתקנת

אסטרטגיות למידה

פסיכולוגיה

רפואה