מורה פרטי עד הבית


ישנם יתרונות קוגניטיבים רבים לשיעורים פרטיים המתקיימים בבית התלמיד.

מחקרים דידקטיים הראו שתהליך למידה המתרחש בסביבת הלימודים הטבעית יוצר מודל תפיסה מהיר ואיכותי יותר, פרדיגמת הבנה עמוקה של הנושאים הנלמדים, יכולת זכרון משופרת, פיתוח אסטרטגיות יישום אינפורמטיבי ובניה של תחושת ביטחון סוביקטיבית שמובילה להצלחה בבית הספר.

מורה פרטי איכותי למתמטיקה

בסביבת התלמידים במקצוע מסוים ניתן לזהות מאפיין משותף המוביל להצלחה והוא ללא עוררין הערכתם כלפי המורה.

דמות נערצת המשמשת בתור דוגמה אישית בספקטרום רחב של מאפיינים. כולנו זוכרים מספר בודד של מורים שעיצבו את החוויה הלימודית הבית ספרית שלנו וככל הנראה מלווים אותנו עם ערכים חיוביים עד היום.
במאמר הצלחה בשיעורים פרטיים במתמטיקה מפורטים השלבים היסודיים להצלחה והמענה המדויק שמעניק מורה פרטי בתחום. אך מה הם בעצם הפרמטרים המאפיינים מורה איכותי למתמטיקה ?

להלן פירוט המאפיינים :

אינטליגנציה רגשית וכימיה

המאפיין הראשון והחשוב ביותר הוא יצירת הכימיה בין המורה לתלמיד.

סביבה לימודית נעימה ונוחה היא הבסיס המאפשר את שיתוף הידע.

אנחנו בתור בני אדם מקשרים באופן אסוציאטיבי חוויתיות אישיות לתחומים רבים. בעקבות כך, מורה פרטי איכותי יודע להעניק חוויה חיובית שאף יכולה להמיר טוטאלית את ההשקפה הסובייקטיבית של התלמיד לכל נושא שיעורים פרטיים במתמטיקה.

כל תלמיד סופג את הידע בצורה אינדיבידואלית ולכן חשוב לדעת לשים דגש ולהרגיש את אווירת השיעור, אם הידע זורם או אם ישנן נקודות שבהן התלמיד לא מצליח לראות את התמונה באופן ברור. לכן, על המורה לדעת להסביר בשפת התלמיד ולקודד עבורו את המרכיבים החסרים לימודית ופסיכולוגית.

ידע

כמובן שכמעט מיותר לציין שמורה איכותי למתמטיקה חייב לשלוט באופן אבסולוטי בכל החומר הנלמד בבית הספר.

פתרון התרגילים הוא סגירת המעגל הסופית של כל תהליך התרגול והוא היעד אליו מכוונים. תהליך ההתמודדות של המורה עם התרגיל צריכה להיות מלווה ביכולת האישית שלו לפתור את התרגיל באופן מלא ובמגוון דרכים ובביטחון האישי שלו בביצוע המשימה. בוודאי, שעל המורה לבצע זאת תוך כדי מענק של הסברים מלאים לגבי השלבים והצעדים בפתירת התרגילים.
אופי ההסבר של המורה מוביל אותנו למאפיין הבא.

בטחון עצמי

על המורה הפרטי לחוש בביטחון עצמי מלא בהיותו מעביר את השיעור ולהעלים כל תחושת ספק מהמשוואה. ידע רחב במתמטיקה הוא הבסיס למאפיין זה.

כל מורה עליו לדעת שהוא מוביל את השיעור וגם אם התרגילים הם חדשים ולא נפתרו לעולם בחוויתו האינדיבידואלית כמורה, הניסיון שלו והעובדה שהוא עצמו אינו נבחן מעניקים תחושת רוגע שהיא היסוד של הביטחון העצמי.

מורים פרטיים למתמטיקה

למורה איכותי במתמטיקה חייבת להיות היכולת להיות נחוש להגיע לתוצאה האמיתית והיא הרגע שבו התלמיד אומר : “הא… עכשיו הבנתי”.
המורה צריך לדעת שתלמידיו לא תמיד יראו את התמונה בדיוק כמוהו ויש להם נתיבים שונים בדרכי הלמידה שבסופם היעד הוא ההבנה היסודית של מקצוע המתמטיקה ולכן, עליו לנסות ולהסביר בכל צורה שבה יוכל וללא החשיפה המזערית ביותר של ייאוש או תסכול. אי ההבנה הוא רק אחד הצעדים אך כמו בכל תרגיל במתמטיקה, גם לו יש פתרון.

גם בתור תלמיד, הורה או מורה עליך תמיד להכיר את המאפיינים של מורה איכותי למתמטיקה. מורה איכותי יכול להיות אותה נקודת תפנית בחייו של התלמיד אשר מעצבת לחיוב את חוויתו האישית בתהליך הלמידה במקצוע המתמטיקה.

למידת שפה ומורה פרטית לאנגלית

השפה היא באופן באמצעותו האדם יכול להתבטא בצורה המפורטת והמדויקת ביותר. דיבור תקין מאפשר לכל בן אדם להביע את עצמו כך שהסובבים אותו יבינו אותו ואת כוונותיו. בנוסף, גם האדם עצמו באופן כללי יכול לשחרר את פרקי המטענים האמוציונליים בצורה נקודתית יותר. השפה האנגלית היא שפה רחבה ועשירה הרבה יותר מהעברית.
לכאורה, מלבד החומר הלימודי בבית הספר השפה האנגלית מעניקה הזדמנות רחבה יותר לתקשורת ברחבי כל העולם.

נכון להיום, לדעת אנגלית חשוב הרבה יותר מרק הציון בבית הספר, זהו ידע פרקטי, יסודי המאפשר גישה למגוון רחב של אפשרויות להצלחה בינלאומית בחיינו.

מורה פרטי לאנגלית ליסודי

בישראל אנו מתחילים את לימוד האנגלית עוד משכבות הקטנות, ילדים אינם מוצפים עדין בדעות מגוונות שמסיחות את דעתם והם לרוב זמינים לספיגה של חומר לימודי חדש. כיוון שאלו השנים הראשונות שבהן ילדינו רק מתחילים ללמוד הם אינם יודעים להשוות בין החומר המאתגר הנלמד לבין חומר לימודי שהם אינם מבינים כלל. לכן התמדה וקביעות של מורה פרטי לאנגלית כבר ביסודי מבטחת את ההבנה של התלמיד כבר מהיסודות הראשונים הנלמדים בשיעור אשר יוצרת בסיס מאוד רחב ללימוד השפה גם בהמשך. מורה פרטי לאנגלית ליסודי הוא הגורם הראשוני להצלחה במקצוע האנגלית ושיפור הציונים.

מורה פרטי לאנגלית 3 יחידות

3 יחידות באנגלית היא רמת הבסיס בהשוואה לשאר היחידות והיא בעצם הרמה המספיקה כדי להבין ולהכיר מונחים תקשורתיים בסיסיים בשפה האנגלית. ברמה זו מומלץ מאוד להיעזר במורה פרטי.
ליווי צמוד של מורה פרטי לרמה של 3 יחידות אנגלית תבטיח הבנה טובה יותר של השפה אשר תאפשר את היכולת של התלמיד להבין ולספוג את כל התוכן האינפורמטיבי שהתלמיד לומד מבית הספר ובעקבות כך, להטמיע את השפה בשורשי ההבנה של התלמיד ואפילו להעלות אותו יחידות. חשוב מאוד לא להשאיר תלמיד מתקשה באנגלית לבד בחוסר איזון הבנתי. מורה פרטי לאנגלית בבית התלמיד היא התמיכה האידיאלית ביותר לחיזוק הידע, הביטחון והזרימה עם שפה נוספת.

מורה פרטי לאנגלית

גם בשלב הזה ישנה דעה רווחת הטוענת כי בגיל המבוגר הרבה יותר קשה ללמוד. האמת היא שזו בסך הכל דעה. המוח מתנהל כמו שריר אצל האדם, ככל שמאמנים אותו בעקביות כך הוא מתחזק יותר, והזיכרון אינו פועל כמו מאגר אחסון אלא יותר כמו נתיבי זרימה של נחל. מה שאומר שככל שאנו זוכרים יותר כך נוכל לזכור עוד יותר ולא באמת נגמר המקום בזיכרון. מורה פרטי לאנגלית למבוגרים יודע לקחת בחשבון את הקשיים הקונספטואליים שאנחנו מפתחים במהלך השנים אשר יכולים לעכב את יכולת הלמידה שלנו.
המורה ילמד לפי שיטות למידה ייחודיות המאפשרות לבנות ולייצב את בסיסה של השפה האנגלית בצורה הנוחה ביותר אשר תיצור את ההזדמנות לפרוח מבחינה לקסיקלית.

כפי שניתן להבין המורה הפרטי לאגלית לא רק מלווה את התלמידים לקראת המבחנים ולמסע של שיפור הציונים, אלא גם מוביל כל תלמיד בתהליך למידה לינגוויסטית רחבה ומתגמלת. שיעורים פרטיים באנגלית אשר מתקיימים בבית התלמיד יצרו את האטמוספירה האידיאלית לשיפור זה.

מורה פרטי עד הבית

חינוך

הוראה מתקנת

אסטרטגיות למידה

פסיכולוגיה

רפואה