מאפייני העור

 

חשיבות בריאות עור האדם ידועה כבר משחר ההיסטוריה ועדויות רבות לעיסוק בטיפוח העור, בעיקר באמצעים קוסמטיים, ניתן למצוא כבר לפני יותר מ 5000 שנה. למעשה, העור האנושי מהווה כ 15 אחוזים ממשקל הגוף, מה שהופך אותו הן לאיבר הגדול ביותר בגוף והן לאיבר ששטח הכיסוי שלו בגוף הוא הרחב ביותר. העור אינו מנותק ממערכות הגוף השונות, ההיפך הוא הנכון, הוא מקושר באמצעות כלי דם וקצוות עצבים לאיברי פנים הגוף וישנן אף מחלות פיזיות שניתן לאבחן באמצעות מאפייני עור ספציפיים, כמו למשל מידת שומניות העור, רמת המליחות, הצבע וכדומה.

הורים

הורים

הורים

לעור ישנם תפקידים שונים וברמה הכללית, תפקידו הוא להוות מעטפת חיצונית המגנה על איברי הגוף הפנימיים מנזקים פוטנציאליים של הסביבה. בין השאר, עור הגוף אחראי על : חסימתן וספיגתן של קרני השמש המזיקות, קביעת פריסתו של גוון העור, לכידת חיידקים זרים ומזיקים וטיפול בהם על ידי תאי הדם הלבנים, ויסות הטמפרטורה של הגוף, מניעת התייבשות, שימוש כאיבר חישה חשוב ועוד. בנוסף לכל אלה, העור אף מייצר חומרי מזון, מים ומלחים תוך שימוש באנזימים ואחראי על ביצוע סינתזה של חומרים פנים וחוץ גופניים. כמו כן, העור הוא האיבר אשר מיוצר בו ויטמין D והוא אחראי גם על אגירתו. מבחינה אנטומית, העור מורכב משלוש שכבות עיקריות על תפקידיהן השונים :

אפידרמיס : זו שכבת העור החיצונית ביותר של הגוף. בשיכבה זו מצטופפים תאי אפיתל עיקריים, והם רקמה מיוחדת בגוף אשר אחראית לרפד איברים ולחצוץ ביניהם. תאי האפיתל מתרבים באפידרמיס ומתלכדים לקרטין, שהוא החומר ממנו מורכבים ציפורניים ושיער, כלומר ללא איברי דם או עצבים בתוכם. כמו כן, בשיכבה זו יש ריבוי של תאי עור מתים, אשר סופגים את הנזקים החוץ גופניים בעצמם ובכך, לפחות חלקית, מגנים על הגוף. בנוסף, מצויים בשיכבה זו מלנוציטים, אשר מייצרים מלנין ואחראיים על ויסות גוון העור.

דרמיס : שכבת עור זו מרושתת בכלי דם וקצוות עצבים. בתוך הדרמיס ישנם תאים אשר מזינים חלקים מהאפידרמיס וחלק משיכבה זו, העמוק יותר, הוא הבסיס שממנו יוצאים שורשי השיער בגוף האדם.

היפודרמיס : שכבת ההיפודרמיס מורכבת מתאי שומן רופפים שנועדו בעיקר לשמור על חום הגוף. עוביה משתנה בהתאם למקומה בגוף והיא אף תלויה באחוזי השומן של האדם שהיא מהווה חלק ממנו.

שיעורים פרטיים בקוסמטיקה ילמדו את היסודות התיאורטיים של מאפייני העור. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול ביטוי מעשי של התנסות במגוון פרודוקטים איכותיים. מורה פרטית לקוסמטיקה תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי.