תפיסה רעיונית בשפה חדשה

 

החל משחר האנושות ייחס האדם את הפעילות האלקטרוכימית שבמוחו למהות מסוימת שסמנטיקת רבדיה הייתה לרוב נסתרת מהבנתו. יחד עם זאת, לאורך השנים המחקר הדיסציפלינרי של מדעי המוח הגדיל באופן קונסיסטנטי את הערך המספרי של פרמטר כמות האינפורמציה אודות המבנים השונים הקיימים במוח והפונקציונאליות הוריאבילית שלהם. למעשה, באנלוגיה לתאי גזע עובריים אשר ניחנים בדינאמיקה של אלסטיות ויכולים לסגל אופרציה פיזיולוגית של תאים רבים בגוף האדם, גם הסטרוקטורה, כוריאוגרפיית התנועה ותדירות האינטראקציה של הנוירונים הינה מטמורפית. כלומר, האבולוציה הקוגניטיבית של האדם נמצאת בהתאמה ביולוגית עם תנודות האקטיבציה של איזורים ספציפיים במוח.

בהיבט הלינגוויסטי, רוב השפות נבדלות ברטוריקה ובהגייה הורבלית אולם, בפרספקטיבה העצבית תהליך הלמידה הלשוני הינו זהה. לדוגמה, דמות יכולה ללמוד שפה אחת ואילו אדם נוסף ילמד שפה אחרת, שניהם יחוו מסגרת קונספטואלית שונה ובמקביל לכך, המישור הנוירולוגי יהיה אחיד בקו דיסאינטגרטיבי לתבנית המילולית הייחודית אותה הם יבחרו ללמוד, בין אם אנגלית, צרפתית, ספרדית, איטלקית, גרמנית, רוסית, הודית, יפנית או סינית.

לימודים

לימודים

לימודים

בקונטקסט האנטומי, הפיזיולוגיה של האותיות, המילים והמשפטים התגלתה על ידי הרופא הצרפתי פול פייר ברוקה במאה ה 19. מערך זה, הנקרא איזור ברוקה, קיים בהמיספרה הדומיננטית ונמצא בחלק הקדמי של האיזור המוטורי באונה הפרונטאלית. בזווית האופרטיבית, מארג עיצבי זה מייצר את הפרודוקציה הלקסיקאלית, בונה את הביטוי הורבלי ומכיל זיכרונות תפקודיים דיפרנציאליים של אלמנטים שונים בקונסטרוקציית הפה שמבטאים את הפעולה הווקאלית. כמו כן, נוירולוג גרמני בשם קארל ורניקה אף הוא הגדיל את היקפו של מעגל הידע אודות האודיסיאה הביולוגית של השפה כאשר זיהה מרקם לינגוויסטי נוסף בהמיספרה הדומיננטית בתוך האונה הטמפורלית בקליפת המוח. למעשה, איזור ורניקה מהווה את נקודת מפגש אלכסוני ההבנה של השדה המילולי הויזואלי והאודיטורי, הוא מחובר למערך ברוקה ומקיים קומוניקציה פוסט סינפטית עם המסגרת הסנסורית של חושי הראייה והשמיעה. לפיכך, אדם שלומד שפה חדשה גורם להתפתחות קוגניטיבית של האזורים הורבליים במוחו ואף לפרוגרסיה נוירולוגית גלובאלית שמתבטאת בשיפור היכולת הדידקטית.

יתר על כן, הפתרון האידיאלי לאניגמה הגיאומטרית של אינטגרציית הקווים בין ברוקה, ורניקה והאדם עצמו הינו תבנית של הוראה פרטית. תהליך למידה המותאם לפי קצב ההתקדמות האישית הוא הדרך לחוות הגשמה סובייקטיבית בשפה חדשה.