פרספקטיבת האימונולוגיה הקוגניטיבית

 

נכונות הטענה כי הרפואה נעה בתבנית ליניארית אל עבר עתיד שבו בני האדם ילמדו לטפל באידיאליות מטמורפית בגופם הינה אקסיומה פליאונטולוגית עמוקה. למעשה, ההיסטוריוגרפיה המתודולוגית מסבירה את הדטרמיניזם של תהליך הארכת תוחלת החיים בעולם המודרני בעיקר על ידי שלושה פרמטרים : שיפור מרכיבי התזונה, מודעות אקולוגית והתפתחות הפרופסיה המדיקלית. יחד עם זאת, גדולי הרופאים יאמרו כי ההתקדמות הביוטכנולוגית אמנם תרמה באופן קרדינלי לאפיסטמולוגיה מסוימת של מסגרת הקיום הפיזיולוגית, אולם ישנה עוד כברת דרך הישגית ארוכה להשתקפות סמנטית אשר מבינה בוריאציה אבסולוטית את עצמה.

בקונטקסט לקסיקלי זה, אחת מפרדיגמות המחקר היוצרות את קשת צבעי האבולוציה האקספרימנטלית היא הרפואה הפסיכוסומטית, כאשר המשמעות של המרכיב הסומטי מהזווית הורבלית היא גופני והפסיכו מבטא את המימד המנטאלי. לפיכך, תומכי האסכולה מציינים כי כל פונקציונאליות פיזית, ויטאלית או פתולוגית, מהווה ביטוי אנלוגי של בינאריות מחשבתית הקיימת במוחו של האדם. לדוגמה, חוקרים אלו מראים שמצבי דחק הינם אופרטיביים לתהליך הייצור של ההורמון קורטיזול אשר מכין את האורגניזם להתמודדות סימפתטית, אולם לאורך זמן נוכחות קונסיסטנטית של מולקולה כימית זו תפגום בפעילות התקינה של מערכת החיסון. מאידך, ישנם אינדיקטורים אינפורמטיביים רבים אודות סימפטומים ביולוגיים חיוביים המתרחשים בעקבות אמוציונאליות הרמונית, חיוך, צחוק ואקוויליבריום נפשי.

לימודים

לימודים

לימודים

בהיבט הדידקטי, ניתן ליישם את קווי המתודה הפסיכוסומטית אף לתכלית של הצלחה לימודית. חוקרים מתחום החינוך, ובעיקר אלו המפתחים את נושא אסטרטגיות הלמידה, מדגישים את השיטה של דקונסטרוקציה קוגניטיבית. למעשה, התלמיד צריך להבין כיצד לפרק את ההתמודדות עם המשימה הלימודית לאלמנטים הקטנים ביותר, להפנים כל יסוד תיאורטי, למצוא פתרון לכל חלק בפאזל הטקסטואלי או המתמטי ואז לבנות בעזרת כל יחידות המידע הדיפרנציאליות תשובה אקלקטית להערכת האניגמה הראשונית. לפיכך, במסגרת התבנית הפסיכולוגית של חווית ההצלחה הסובייקטיבית נוצר מערך מודעות פנימי של פרספציה חיובית אשר יגרום בכל נקודת זמן עתידית לסימפליפיקאציה מילולית ושיפור ההישגים הלימודיים.

כמו כן, גישה דואלית של הוראה פרטית המתייחסת גם לאינפורמציה הדידקטית ואף מציירת באופן אבסטרקטי את מעגל האימונולוגיה המחשבתית הינה הדרך האוטופית להבנת המהות האונטולוגית. הבנה זו תהיה התגלמות קיומית של הגשמה עצמית.