ההיסטוריה של האיפור

 

השימוש בתכשירי איפור הינו עתיק יומין. כבר בימי מצרים העתיקה, כ 4000 שנה לפני הספירה, היו נוהגים בני האצולה המצרית להתאפר. איפור הפנים היה נפוץ במשך שנים רבות מאז ועד היום. בזמן שליטת ערי המדינה של יוון העתיקה, היו מתאפרות הנשים על מנת לייפות את הופעתן החיצונית, בעוד הגברים היו מתאפרים בעיקר לצורכי הסוואה ולוחמה. עם זאת, תפיסת החיצוניות בימי האימפריה הרומית היתה שונה במקצת. רבים מהאנשים מהמעמד הגבוה היו נוהגים להתאפר בעת הופעתם בפומבי. בנוסף, ישנן עדויות על השימוש בטכניקות האיפור גם בימי התנ”ך ואף מוזכר נושא האיפור בספרים החיצוניים לתנ”ך, כמו מלחמות היהודים של יוסף בן מתתיהו או ספרי המכבים.

השימוש באיפור השתנה מעת לעת, בהתאם לשינוי טכנולוגיית האיפור ובהתאם לרוח התרבות המקובלת באותו הזמן. נראה כי בבריטניה נושא האיפור היה נפוץ ביותר, היות והן הפרלמנט הבריטי והן בית המלוכה התעסקו בו. בשנת 1770 הפרלמנט הבריטי חוקק חוק אשר אסר על נשים להשתמש באיפור על מנת לפתות גברים להינשא להן, העניין היה נחשב לכישוף וגרר העמדה לדין באשמה זו. במאה ה 19 ויקטוריה, מלכת אנגליה, נתפסה שוללת את השימוש הנפוץ באיפור בהיותו בלתי מנומס וראוי לשימוש למטרה נאותה רק על ידי העוסקים במשחק. יתרה על כך, בגרמניה שלפני מלחמת העולם השניה השימוש באיפור היה אסור בחוק.

הורים

הורים

הורים

נראה, כי עניין שמעסיק בצורה כה מקיפה אליטות בחברות ובתרבויות שונות, אינו צריך להיתפס כדבר שמה בכך. לפיכך, ניתן להסיק שנושא האיפור היה בשימוש רב בחברות שונות על ידי קהלים גדולים ותפס תאוצה והתעניינות רבה במשך הזמן. עדויות לעיסוק מקצועי באיפור ניתן למצוא בראשיתה של המאה ה 20, כאשר הלנה רובינשטיין ואליזבת ארדן פתחו את הקליניקות הראשונות לאיפור מקצועי. בשנת 1914 החל מקס פקטור בהצגה ושיווק של קו האיפור הראשון שלו, שהתאפיין בשימוש במייקאפ ופודרה בתפזורת.

עם הזמן הכתיבה האופנה דרכי איפור מגוונות יותר, אלמנט שהוליד קווי אופנה חדשים של איפור ואיתם גם תכשירים מיוחדים. המאה ה 20 הייתה גדושה בהמצאות מסוג זה, היות ורוח התקופה נשאה עימה סממנים של חופש כללי להתבטאות נשית ביחד עם העלאת מעמד האישה. במשך המאה החלה להופיע מסקרה לשימוש ביתי וכך גם מעגל הריסים. נשים רבות החלו להשתמש בליפסטיק שהפך במהלך הזמן לסמל הנשיות במאה ה 20. שינויים רבים ומגוונים התרחשו בזמנים המעניינים האלה ומעקב אחריהם הינו בבחינת עניין רב לנשים מקצועיות באיפור.

שיעורים פרטיים באיפור ידגישו את ההבנה התיאורטית של היסודות ההיסטוריים. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול חוויה מעשית של התנסות במגוון אלמנטים. מורה פרטית לאיפור תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי.