תפירה ועיצוב אופנה

 

תפירת ביגוד לשם עיצוב אופנה היא מלאכה שונה במקצת מאופן תפירה סטנדרטי. מלאכת התפירה נועדה על מנת לאפשר לאדם לכסות את גופו בביגוד שנתפר עבורו. ביגוד זה יכול להיתפר לשם כיסוי וחימום למשל ובכך יש להתאים את אופן התפירה לשם מטרה זו, כמו גם את בחירת הבד המתאים. למשל, במידה והבד הרצוי לאדם הינו לשם לבישת ביגוד חם בחורף, לשם כך ייבחר סוג מסוים של בד, שיכול להיות שונה אם האדם מבקש ליצור מכנסי גלישה. בשונה מתפירת ביגוד לשם צורך ממשי מסוים, תפירת בגדי אופנה נועדה לשרת צורך אחד בלבד והוא : אופנה. חילופי ההתייחסות לביגוד הינה מגוונים מאוד במקומות ובתרבויות שונים בעולם, מה גם שסדר ההעדפות האופנתיות בעולם האופנה משתנה בין תקופות שונות. לפיכך, לא פשוט לעקוב אחר שינויי האופנה ברמה לוקאלית וגלובאלית אולם, ניתן בהחלט ללמוד ולהפנים את הטכניקות של תפירת ביגוד לשם אופנה.

הורים

הורים

הורים

נשאלת השאלה : אם האופנה בעיצוב הבגדים משתנה לסירוגין במקומות שונים בעולם ובתקופות שונות, כיצד ניתן ללמוד אודות התפירה בעולם האופנה ? במידה והאדם חפץ בלימודים אודות נושא מסוים, חשוב להבין שצריכה להיות חוקיות בנושא זה. חוקיות זו צריכה להיות ניתנת להבנה ועל כן ללמידה ובזאת ניתנת גם להנחלה לשם עיבוי בידע בתלמידים אחרים. ואכן כך גם בעולם האופנה. אומנם צורות תפיסת אופנה משתנות תכופות בארץ ובעולם אולם, התפירה של ביגוד לעולם האופנה הינה די קונסיסטנטית. תופרת מקצועית אשר מכירה לעומק מושגים בעולם התפירה, כמו למשל תפירת זיגזג, אוברלוק או שימוש נאות בסידקית, הרי תיישם את הידע הזה בכל המקרים בתפירת ביגוד לאופנה, אם כי בצורה שונה מפעם לפעם. כמו כן, תופרת מקצועית שהתנסתה רבות בתפירה בעזרת סוגי בדים מגוונים, יודעת לייעץ למעצבי אופנה אודות שילוב של סוגי בדים שונים עם מתודות של תפירה ויכולה אף להעיד אודות עמידות של בגד מסוים במזגי אויר שונים. במילים אחרות, מאוד סביר שבבתי אופנה כמו דיור או ורסצ’ה מעצבים בגדים בצורה שונה, ויחד עם זאת הם משתמשים בסגנונות תפירה ידועים ובטכניקות שלמידתם ניתנת לביצוע, על כן עבודת תופרת מקצועית מתאימה לשניהם ולכל בית אופנה.

אומנות עיצוב האופנה, בצורותיה השונות, קיימת מאז תחילתה של הופעת התרבות האנושית והסיווג לשפות שונות. קשה לסתור חוקר אשר יטען כי גם במצרים העתיקה וגם במסופוטמיה ניתן לראות עיצובי בגדים לפי קודים של אופנה. יחד עם זאת, בעת המודרנית, מקובל להניח כי החל משנת 1958 החל עיצוב אופנה מודרני ותעשייתי. סוחר בדים בשם צ’ארלס פרדריק וורת’ פתח לראשונה בית אופנה בפריז ועיצב בו שמלות כלה. מאז ועד היום קמו אלפי בתי אופנה ומעצבי עילית, כמו ראלף לורן או קלווין קליין, כאשר כולם נעזרים בטכניקות תפירה נלמדות.

שיעורים פרטיים בתפירה ילמדו אודות מהות הקשר בין תפירה ועיצוב אופנה. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול חוויה מעשית של וריאציות תרגול שונות. מורה פרטית לתפירה תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי. יצירתיות פנימית תביט בתצוגה עתידית נפלאה.