התאמת רהיטים לבית

 

בחירתו והתאמתו של הריהוט לבית, בו האדם שוהה חלק נכבד מחייו, הן פרוצדורות קרדינליות בחשיבותן. ישנו סוג ריהוט שהוא שימושי, כלומר התאמת מיקומו בבית הוא לצורך פונקציה מסוימת, כמו למשל ספות הישיבה בסלון. בבית סטנדרטי אנשים יושבים בסלון על גבי הספות ולכן רצוי להתחשב במיקומן, בצורתן ובמראה הנשקף מבעד לעיני היושבים. ישנה פונקציה נוספת שהריהוט יכול לשמש בהיותו בתוך הבית והיא דקורטיבית. ריהוט מסוג זה נועד בעיקר על מנת שאנשים יביטו בו ותפקידו לקשט את הבית בכדי שיוסיף למראהו ולאנרגיה החיובית השוהה בו. יש לחשוב היטב היכן ובאיזו צורה למקם סוג ריהוט זה, על מנת שיוכל לבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר ולא יפריע לתזוזה בבית או לרהיטים אחרים.

כל אפיזודה מבנית בבית היא חשובה מאוד וקשה לקבוע אם המטבח למשל, בו מתבצעת פעילות קולינרית רבה, עולה בחשיבותו על גבי חדר השינה, בו מבלים כשליש מהחיים, או מהסלון, מראה של בני הבית לאורחיהם, השוהים בעיקר בחלק זה של הבית. טעמם ואישיותם של המעצבים, שאלו אתם בלבד, הינם בבחינת פרמטר עליון בחשיבותו על מנת לבחור ולהתאים את הריהוט לביתכם.

הורים

הורים

הורים

בהתאמת הריהוט לבית נחוצה ההבנה למה ישמש הריהוט שעל האדם לבחור. בבואו של אדם לבחור שולחן אוכל למשל, הוא צריך להקדיש מחשבה אודות מי יאכל על גבי שולחן זה וכמה אנשים בכל עת. במידה והאדם מסיק כי מעט אנשים יאכלו מסביב לשולחן, אזי גודלו צריך להיות בהתאם ואם האדם נוהג לארח חברים רבים ולעתים תכופות, חשוב ששולחן זה יוכל להיפתח. יחד עם זאת מאוד מומלץ שלשולחן תהיה רגל יציבה מרכזית אחת במרכזו ושלא ישען על רגליים בפיאותיו, על מנת שכל מי שישב מסביבו יוכל להרגיש בנוח ולא להיתקל ברגלי השולחן.

בנוסף, בבחירת פינת הישיבה רצוי גם להתחשב במספר גורמים. אם גודל הסלון הוא קטן, חשוב שפינת הישיבה לא תתפוס חלק גדול ממנו על מנת שלא יקטן עוד למראית העין. אם ישנה מול פינת הישיבה טלויזיה גדולה אז רצוי להתאים את פינת הישיבה או את הטלויזיה כך שמיקומה של הטלויזיה יהיה מעט גבוה מראשי האנשים שיושבים על הספה. לעומת זאת, ישנם אנשים שמעדיפים עיצוב בית בסגנון יפני, מינימליסטי בעיקרו וריהוטו נמוך ככל האפשר, צמוד לרצפה. אנשים אלו יהיו בעלי נטייה לבחור פינת ישיבה נמוכה ככל האפשר.

בשיעורים פרטיים בעיצוב הבית תוכלו ללמוד את יסודות ההום סטיילינג של בחירה והתאמת רהיטים לבית. כמו כן, המסגרת הלימודית תהיה דיכוטומית והיא תדגיש הן את הצד הפונקציונאלי של הריהוט והן את האסתטיקה הויזואלית. מורה פרטית לעיצוב הבית תלמד את  הדרך לבניית הרמוניה דואלית ייחודית זו והתהליך יתקיים באווירה ביתית, נינוחה ונעימה. קומפוזיזציית הרהיטים בביתכם תהפוך לסימפוניה דקורטיבית משובחת.