יתרונות הטיפוח והיופי

 

אישה אשר באופן קבוע מקפידה על טיפוח המראה החיצוני שלה נהנית מיתרונות רבים, חלקם ישירים וחלקם עקיפים. יתרונות ישירים יכולים לבוא לידי ביטוי בשמירה על מראה חיצוני נאות, רענן וחיוני. קשה למצוא אדם אשר יעיד כי הוא מעדיף להיראות בעיני אחרים כחסר חן ויופי וגם נשים אינן יוצאות מהכלל במובן הזה. הופעה חיצונית נאותה נתפסת כרצויה ומתגמלת את האדם לרוב במחמאות ובהעלת קרנו בעיני אחרים, לפחות בתרבות המערב ובחברות חילוניות.

חשוב להבין כי תהליכים מנטליים ואמוציונאליים רבים יכולים להשתפר פלאים בעקבות הקפדה על טיפוח ויופי. בהתאם לכך, פסיכולוגים רבים ובעיקר מהזרם הפסיכואנליטי, הפנו את תשומת ליבם של המטופלים שלהם לגודל המרחק בין “האני הממשי” ל “האני האידיאלי“. האני האידיאלי מתכוון למי שהאדם רוצה להיות, לשאיפותיו, לתקוותיו ולמודלים לחיקוי שלו, בעוד שהאני הממשי מבטא את השתקפותו המציאותית של האדם, בעיניו ובעיני אחרים. מסקנות חד משמעיות מטיפולים קליניים ומספרות בנושא מצביעות על כך שככל שהמרחק בין העצמי הממשי לעצמי האידיאלי הינו רב יותר, כך נטייתו של האדם לשקוע בחולי נפשי היא גדולה יותר. לדוגמה, אם אישה מסוימת חפצה בלהיות מלכת יופי בארצה אולם, היא מתמודדת עם בעיית עודף משקל כרונית, חשופה רבות לקרני השמש המזיקות ומרבה לשתות משקאות אלכוהוליים, הרי שאינה מקדמת את עצמה לעבר מושא התקוות שלה, אלא להיפך, היא מרחיקה את עצמה ממנו. במידה והאישה הזו ממשיכה לתחזק את הפיצול הרעיוני הזה עד לכדי קיטוב, היא עלולה להזיק לעצמה. ולכן, מודעות עצמית לגבי התבנית הפרופורציונלית של טיפוח ויופי הינה חשובה.

הורים

הורים

הורים

מהצד השני של המתרס ניתן למצוא אישה אשר מקפידה על טיפוח המראה החיצוני שלה. אישה זו תקפיד על תזונה נכונה, מבחינת הרכב המאכלים וכמותם. בנוסף, סביר מאוד שהיא תעדיף אף לעצב את הגזרה שלה ולכן, גם תלמד אודות אופני התעמלות נכונים וגם תיישם בפועל את הידע שלה. אישה זו תיתקל על פי רוב בהתעניינות הן מצד המין הגברי והן מצד המין הנשי, בכך שנשים רבות ירצו להבין את אורח החיים הספציפי שלה אשר הביא אותה לידי מראה מטופח ויפה. התעניינות מצד הסובבים אותה תגביר את הסיכוי ליצירת אפשרויות נוספות עבורה בתחומים שונים בחיים, כמו תעסוקה, קריירה, זוגיות ועוד. ניתן גם להסיק כי בהיעדר פגמים גנטיים משמעותיים, אישה זו תסבול פחות מחרדה, ואם כן אז לתקופות קצרות יותר ובמינונים נמוכים יותר, נתון אשר בהחלט יטיב עם בריאותה.

שיעורים פרטיים בטיפוח ויופי יעניקו לכם הסבר קונספטואלי אודות היתרונות של תחום האסתטיקה האישית. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול חוויה קוסמטית מעשית על מנת להאיר בויזואליות אופטימלית. מורה פרטית לטיפוח ויופי תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי. התבוננות פנימית תגלה פרספקטיבה חדשה.