האטת הזדקנות העור

 

בעת שמוזכרת תופעת הזדקנות העור, לרוב, הכוונה היא לעור הפנים, למרות שמרבית המאפיינים של התהליך רלוונטים גם להזדקנות כלל העור של גוף האדם. סיבות רבות קיימות לתופעה זו. כמובן, שאנשי רפואה רבים יתייחסו ראשית כל לסיבה הגנטית. בדומה לתהליכים רבים אשר מתרחשים בגוף האדם, השפעות גנטיות נותנות את הטון בקצב הזדקנות העור ובצורה שהתהליך נעשה. יחד עם זאת, החוקרים חלוקים ביניהם על מידת מרכזיותה של הגנטיקה בתהליכים שונים בכלל וגם בתהליך הזדקנות העור. לפיכך, על פי רוב, עיסוק בגורמים גנטיים אינו מקדם את הטיפול להאטת תופעת הזדקנות העור, ודווקא השפעות סביבתיות הן מעניינות יותר.

באופן כללי, העור האנושי מורכב משלוש שכבות עיקריות : אפידרמיס, שהיא השכבה החיצונית ביותר, הדרמיס וההיפודרמיס, השכבה הפנימית ביותר ומורכבת ברובה משומנים. תהליכים כימיים שונים משפיעים על כל שכבות העור, והם אחראיים בחלקם על תופעת הזדקנות העור. יחד עם זאת, שכבת העור החיצונית, האפידרמיס, היא זו שנותנת לעור את הגוון שלו והזדקנות של שכבת עור זו תלויה בגורמים נוספים. האפידרמיס היא מעין חומה שמפרידה בין המתחם החוץ גופי לעור הפנימי ולכן, היא סופגת את פוטנציאל הנזק הסביבתי הרב ביותר. שכבה זו עלולה להינזק מקרני השמש, משינויים חדים של מזג אוויר, חומרים רבים בסיגריה מזיקים לה ועוד. שכבת האפידרמיס אומנם מורכבת מתאי עור מתים רבים אולם, היא מושפעת מגורמים מגוונים ואף מכוח הכבידה של כדור הארץ. למעשה, עם עליית הגיל, הרקמות הרכות של שכבת העור הזו נמשכות כלפי מטה, בעוד ששלד האדם לא זז ולכן ישנה מעין “גלישה” של העור והתחלת הופעת הקמטים.

הורים

הורים

הורים

על מנת לטפל בתופעת הזדקנות העור ולהאט אותה ניתן לחלק את הגורמים לתופעה זו לשתי קבוצות : גורמים שניתן להשפיע עליהם וכאלה שלא. יש להבין שעיסוק בתמורות גנטיות אינו בא בחשבון כרגע וכך גם לא שינוי בכוח הכבידה של כדור הארץ. יחד עם זאת אנשים שיקפידו לצרוך מאכלים העשירים בויטמין A יזכו להאט במעט את התופעה. בנוסף, קיימים תכשירים, חומרים ומכשירים רבים ברפואה המודרנית, אשר יכולים לעזור להתמודד עם התופעה אולם, חובה להיוועץ באנשי מקצוע על מנת להתאים את הטיפול הדרמטולוגי הנכון ספציפית עבור האדם הפונה.

שיעורים פרטיים בטיפוח ויופי יעניקו לכם הסבר תיאורטי אודות תהליך האטת הזדקנות העור. כמו כן, המסגרת הלימודית תכלול חוויה מעשית של התנסות בחומרי אנטי אייג’ינג איכותיים. מורה פרטית לטיפוח ויופי תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי. תנועה עמוקה תהפוך לתבנית דרמטולוגית.