שיעורי הפסקת עישון בהתאמה אישית

 

ידוע שפעילות עישון הסיגריות היא אחת התופעות הדסטרוקטיביות הקיימות בחברה המודרנית. למעשה, ישנו מכנה משותף הקיים אצל כל בני האדם שמעשנים והוא תהליך פסיכולוגי של יצירת קישור אסוציאטיבי חיובי בין פעילות העישון לתחושות סובייקטיביות נעימות. אנשים שמעשנים מציינים שהסיגריות מרגיעות אותם, יוצרות הרגשה של שלווה פנימית, מפיגות פחדים וחששות, משתלבות באופן הרמוני עם שתייה משקאות, כמו קפה ואלכוהול, ומהוות בסיס התנהגותי אחיד לסולידריות בסיטואציות חברתיות. אולם, כל התחושות האלו הן פלטפורמת זכוכית הבנויה מאשליות בועה. פלטפורמה שמתנפצת לרסיסים ברגע שהאדם מפסיק לעשן.

מחקרים רפואיים רבים הוכיחו את הנזקים הפיזיולוגיים והקוגניטיביים הנגרמים לאדם כתוצאה מפעילות עישון הסיגריות. ראשית, הנזק המרכזי הינו בתיפקוד המערכת הנשימתית והמכניזם הקרדיולוגי. חומרים כימיים רעילים הקיימים בסיגריות מצטברים בריאות, יוצרים זיהום בסימפונות ומקשים על תהליך שאיפת החמצן. כמו כן, חומרים אלה פוגמים בפעילותו התקינה של הלב ומגדילים את הסיכוי לחלות בפתולוגיות קרדיו-וסקולאריות. שנית, פעילות עישון הסיגריות מפחיתה את היכולת האימונולוגית הטבעית של הגוף ובאופן מקביל, מגדילה את התדירות הסטטיסטית של הופעת מחלות שונות. כמו כן, נמצאה אף קורלציה בין תהליכי היצירה של ביטויים אונקולוגיים, פרוליפרציה בלתי מבוקרת של תאים, להכנסת עשן הסיגריות לגוף האדם. ידוע, שסוג עשן ספציפי זה גורם אף לפגמים דרמטולוגיים בעור הפנים ומאיץ את תהליך הזדקנות העור.

הורים

הורים

הורים

בנוסף, קיימים גם נזקים קוגניטיביים שונים הנגרמים מפעילות מתמשכת של עישון הסיגריות. נזקים אלה נוצרים עקב ספיגתם הנוירונאלית של הניקוטין והחומרים הרעילים האחרים הקיימים בתוך הסיגריות. למעשה, ההולכה החשמלית במוח משתבשת עקב ההוספה של יסודות כימיים מיותרים אשר משנים את דפוס התנועה הבין סינאפטי ובאופן סימולטני מגדילים ומצמצמים תהליכי ייצור טבעיים של נוירוטרנסמיטרים מסויימים. רוב הביטויים התחושתיים של מלפורמציה זו הם : פגיעה בזיכרון, אובדן המיקוד המחשבתי, ירידה ביכולת לבצע משימות מתמטיות מורכבות, דיספונקציות פסיכומוטוריות ופגמים בכישורי הייצוג הלינגוויסטי. כמו כן, מתווספים לרשימת הנזקים הנלווים לפעילות עישון הסיגריות גם בעיית ההיגיינה והאסתטיקה. ידוע, שלרוב האנשים שמעשנים יש ריח לוואי לא נעים של עשן הסיגריות אשר בא לידי ביטוי בעיקר בנוכחות הפיזית, בניחוח הבגדים ובריח הפה. במקביל לכך, נוצרים אף כתמים צהובים לא אסתטיים על אצבעות הידיים והציפורניים והויזואליות של השיניים הופכת גם היא את המרקם  מגוון לבן לצבע חום צהוב.

התכלית בשיעורים פרטיים בהפסקת עישון היא ליצור מצב של הפסקת עישון תמידית. למעשה, מורה פרטית להפסקת עישון תלמד אתכם את שלביו השונים של התהליך הפסיכולוגי אשר באמצעותו תבנו קישור אסוציאטיבי חדש לפעילות עישון הסיגריות. קונטקסט סמנטי זה יהיה מותאם לכל אחד באופן אישי והוא יצור חיבור פסיכוסומטי בין נזקים ספציפיים הנגרמים מפעילות עישון הסיגריות לתחושות הסובייקטיביות של כל אדם.