הצלחה בתהליך הפסקת העישון

 

כל בני האדם שונים זה מזה, אפילו אם השינוי מתבטא בפרטים הקטנים ביותר, ההנחה היא שאין שני בני אדם שהם זהים לגמרי. לפיכך, אנשים שונים מתחילים לעשן בסיטואציות שונות, ממניעים שונים, בכמויות שונות, במקומות שונים וייתכן אף, שאנשים שונים מגדירים את המונח “הצלחה” בצורה שונה זה מזה. יחד עם זאת, כשאומרים לאנשים שמעשנים : “הצלחה בתהליך הפסקת העישון”, ועוד לכאלה שרוצים להפסיק, אין ספק שכולם יבינו בדיוק למה הכוונה והם יפרשו זאת בצורה מאוד דומה.

בהנחה שאנשים שונים זה מזה, האם נכון למצוא נוסחה מנצחת אחת שתגרום לכל האנשים להפסיק לעשן ? האם יכולה להיות שיטה להפסקת העישון, כזו שתגרום ל 100 אחוזים מהאנשים שמשתמשים בה להפסיק לעשן, והכל בצורת מנטרה שחוזרת על עצמה ? האם יש פורמולה אחת, שמבלי להתחשב כלל במאפיינים אישיים של האדם שמשתמש בה, תגרום לאדם להפסיק לעשן ?

במידה וקשה לכם לענות בחיוב לשאלות שנשאלו למעלה, אתם לא היחידים. חשוב להבין, שכשיש הצלחה מסחררת, היא נוטה להיות נדירה ובדרך כלל מתפשטת במהירות הבזק לאוזני כלל הציבור. אם טרם שמעתם על שיטה מוחלטת להפסקת עישון, שנוחלת 100 אחוזי הצלחה, ייתכן וכרגע אין כזו. אם כך, נניח שקיום שיטת פלאים אחת להפסקת עישון אין, ולכן אילו פרמטרים יש לשפר על מנת, בכל זאת, להביא כל אדם שחפץ בכך להפסיק לעשן ?

הורים

הורים

הורים

בשיעורים פרטיים בהפסקת העישון המורה מעניקה יחס אישי, ואישי בלבד, לאדם שרוצה להפסיק לעשן. השיעורים הפרטיים חייבים להתבצע כאשר המורה מרוכזת רק באדם הספציפי שמולה, כשיש שני אנשים בקבוצה של הפסקת עישון, זה כבר לא שיעור פרטי.

הצלחה בהפסקת עישון צריכה לכלול מאפיינים אישיים של האדם שרוצה להפסיק לעשן, הם קרדינלים לתהליך הפסקת העישון שלו. כל מי שתשאלו אותו יגיד לכם שעל מנת להפסיק לעשן, האדם צריך להיות מנוע מלהחזיק סיגריות בחזקתו, לא בתיקו ולא בביתו, שלא תהיה לו נגישות אליהם כלל. בנוסף, זו לא חוכמה לומר שהאדם צריך להפסיד משהו יקר ערך עבורו במידה ויחזור לעשן. שני הטיעונים האלה הם אבני דרך ראשוניות בלבד לכל פעולה שרוצים להכחיד, לאו דווקא הפסקת עישון הסיגריות, והם נלמדים בשיעורים הראשונים בקורס “פסיכולוגיה התנהגותית” במוסדות אקדמיה שונים. לעומת זאת, התייחסות נכונה לתהליך הפסקת העישון חייבת לכלול מאפיינים אישיים של האדם שרוצה להפסיק לעשן, כמו גם חייבת להתבצע באופן פרטי בזמן ובמקום שיבחר האדם.

מורה פרטית להפסקת עישון תלווה אתכם בכל השלבים בתהליך המורכב של הגמילה מעישון. למעשה, המורה תבנה ביחד איתכם את המודל התיאורטי של הפסקת עישון שמתאים ורלוונטי אך ורק אליכם. כמו כן, המסגרת הלימודית תסתמך על מחקרים רפואיים וחברתיים בתחום ותיצור הקשר סמנטי אינדיבידואלי למאפייני האישיות הספציפיים שלכם. נקודות יתחברו לקווים ושרביט המנצח ילחין עבורכם תוכנית סובייקטיבית אידיאלית להפסקת העישון. זה לא חלום, זאת המציאות החדשה שלכם.