הפסקת עישון סובייקטיבית

 

נזקי העישון ידועים לרבים ולכן, אין זה פלא כי חברות התרופות משקיעות משאבים רבים בניסיונות למצוא פתרונות וטיפולים תרופתיים להפסקת העישון. אולם, מחקרים חברתיים חדשים בתחום מראים כי רוב האנשים שמפסיקים לעשן עושים זאת ללא תרופות. באמצעות שיעורי הפסקת עישון רוכשים ידע חשוב המאפשר להפסיק את הרגל העישון תוך מספר שבועות, וזאת ללא צורך בטיפול תרופתי. חשוב לציין כי 95 אחוזים ,לערך, מהאנשים שהפסיקו לעשן בשנים האחרונות לא נעזרו בטיפול תרופתי, חלקם הפסיק לעשן בבת אחת וחלק גדול מהאנשים שהפסיקו לעשן עשו זאת באמצעות תכנית להפסקת עישון סובייקטיבית.

תכנית זו מסייעת לכל אדם להגדיל את המודעות להרגלי העישון ולצמצם באופן הדרגתי את כמות הסיגריות, עד לקבלת ההחלטה אודות הפסקת עישון תמידית ויישום ההקפדה על כך. למעשה, המודל הסובייקטיבי מאפשר לכל אחד ואחת להפסיק לעשן בתוך זמן קצר יחסית, להשתחרר מכבלי השיעבוד ולהגדיל את תחושת השליטה על החיים.

הורים

הורים

הורים

תוכנית להפסקת עישון סובייקטיבית היא הדרך הנכונה והיעילה ביותר להימנע מאינסטינקט העישון כי היא היחידה שמבטלת באופן אבסולוטי את כל החסרונות האידיוסינקרטיים הגלומים בפעילות העישון. למעשה, קיים מכנה משותף רחב לכל האנשים שמעשנים. ידוע, שכל אדם שמעשן גורם נזק בריאותי חמור לעצמו ולסובבים אותו ולעישון יש אף השלכות שליליות נוספות כמו ריח וטעם נלווים לא נעימים, אפקט של זיהום סביבתי והוצאה כלכלית מיותרת. אולם, דרכי ההתמודדות של בני האדם הן שונות ולכן, חשוב להפסיק לעשן, לשמור על הבריאות ולשפר את איכות החיים בוריאציה המותאמת לדפוס חיים ספציפי באופן אישי.

לעומת זאת, חשוב לציין שלא תמיד הפסקת עישון קולקטיבית היא הפיתרון האישי האידיאלי לכל אדם. כידוע, בקבוצות של הפסקת עישון לכל החברים בקבוצה יש רצון הצהרתי דומה, שהוא להפסיק לעשן אולם, לכל חבר בקבוצה יש מאפייני אישיות ייחודיים, סגנון חיים שונה, דרכי התמודדות נפרדות ואפשרויות נוספות אחרות אשר יכתיבו את אופן הפסקת העישון שמתאים לו בלבד.

כאמור, כל אדם חייב לפסוע באופן אינדיבידואלי בנתיב הפסקת העישון. ולכן, שיעורים פרטיים בהפסקת עישון מתמקדים בתהליך של דיסאסימילצית פעילות העישון בתבנית המותאמת לאורח חיים ייחודי ונפרד של אנשים שונים. מורה פרטית להפסקת עישון תגיע עד לביתכם, תבנה עבורכם תוכנית תיאורטית להפסקת עישון סובייקטיבית וביחד תחוו את היישום המעשי של כל שלביה. הריח, הצבעים והטעמים החדשים יביטו אליכם בפליאה מתוך מראת זכוכית שבה הסיגריות אף פעם לא היו קיימות.