היתרונות בהפסקת עישון

 

בסביבתכם הטבעית, כמעט בכל מקום בו תשהו, אתם תוכלו לשמוע שבחים שמורעפים על אנשים שהפסיקו לעשן. באופן כללי, החברה מתגמלת באופן מאוד חיובי אנשים שהצליחו להפסיק לעשן ומתמידים בהפסקה זו. במידה והנכם מעשנים ורוצים להפסיק, כדאי שתקראו שורות אלה.

הניקוטין הוא תרכובת רעילה ביותר, שמצויה בשפע בחנויות רבות וניתן לרכוש אותה ולהשתמש בה כמעט בלא מפריע. ההתמכרות לניקוטין היא קשה, הן במישור הפיזי והן במישור הפסיכולוגי, כך שהשימוש בניקוטין נקשר, עם הזמן, לתקופות שונות בחיי האדם. העישון הופך אט אט ל”חבר”, מלווה את האדם בחייו ותמיד נמצא שם כשצריך אותו.

שיעורים פרטיים בהפסקת עישון יטפלו בשני מובנים קרדינליים :

במובן הפיזי : היות והגוף מתמכר לניקוטין, ולחומרים נוספים בסיגריה, באופן פיזי, יהיה על השיעורים לכלול תיאוריה ופרקטיקה אשר יגרמו לאדם להפסיק לצרוך את הסיגריה. הפסקה זו יכולה להיות הדרגתית או מוחלטת, מהירה או איטית, באמצעות שימוש בתחליפים למיניהם או לא, כאשר רבות תלוי במאפייני האדם שברצונו להפסיק לעשן.

הורים

הורים

הורים

במובן הפסיכולוגי : מחקרים מראים כי כל פעולה שהאדם מבצע במשך שלושה שבועות לפחות, הופכת לאוטומטית ובעקבות כך להרגל בלתי מודע. כלומר, אדם שמעשן תופס את הסיגריה כמעט כאינסטינקט ולכן עליו להפריד את העישון ממערכות הגוף הבלתי נשלטות, להעביר את פעולת העישון למצב מודע ולצבוע אותו בצבעים שליליים. לאט ובעדינות, העישון ייתפס כפעולה בלתי רצויה על ידי האדם, חסרונות העישון ייחשפו והרצון להפסיק לעשן יגבר. חשוב לציין כי הפסקת עישון מנטלית זו דורשת אנרגיה רבה מן הגוף הפיזי.

להפסקת העישון יתרונות סובייקטיבים רבים וביניהם : התאוששות הגוף, תיקוני נזקי העישון שבריאות, פעילות סיבולת לב ריאה טובה יותר, היעלמות הריח והטעם הלא נעימים, הופעה אסתטית והיגיינית יותר ועוד. חשוב להדגיש כי אנשים רבים מדווחים על היתרון החשוב ביותר מבחינתם של הפסקת העישון והוא הפסקת תחושת השיעבוד לחומר ולהרגל ונטילה חזרה של מושכות החיים לידיהם. למעשה, האדם מרגיש שהשתחרר מכבלי העבדות הנוראיים שהעישון כבל אותו אליהם. בנוסף, ישנם יתרונות קבוצתיים רבים להפסקת העישון כמו : רווחה כלכלית, חזרת תחושת הנוחות במעגלים קולקטיביים, הפסקת השלכת הבדלים המזהמים במקומות ציבוריים, פיתוח מודעות אקולוגית וכדומה.

הפסקת העישון טומנת בחובה יתרונות רבים אולם, חשוב להבין כי היא אינה פשוטה ודורשת אנרגיה רבה מן האדם. מורה פרטית להפסקת עישון תלווה אתכם בכל השלבים בתהליך מורכב זה, תוך הקניית תשומת לב בלעדית לקצב ההתקדמות האישי שלכם. התכלית העיקרית הניצבת בתבנית הבסיס של המסגרת הלימודית היא ליצור מצב קבוע של הפסקת עישון תמידית.