ויטמינים A, C, E

 

ישנם חומרים שפעילותם תורמת למראה עור בריא ותהליכי אנטי אייג’ינג, הם מצויים בטבע ואף בתכשירים קוסמטיים שונים. לפניכם פירוט של שלושה מהויטמינים החשובים ביותר מבחינה קוסמטית לגוף האדם :

ויטמין C : ויטמין C הינו בעל חשיבות קרדינלית בחיי האדם, כמו גם בחיי בעלי חיים אחרים. ניתן לצרוך ויטמין זה מפירות וירקות רבים, בעדיפות לטריים שבהם. גוף האדם סופג ויטמין זה, מסנתז אותו בתהליכים כימיים ובכך משחרר ממנו אלקטרונים למולקולות שונות בגוף. ויטמין C חיוני לגוף האדם וזאת הבינו החוקרים על דרך השלילה, כתוצאה מריבוי אנשים שחלו במחלת הצפדינה, כלומר שהו בים זמן רב מדי, ללא צריכה של פירות וירקות טריים ולמעשה, אי צריכה מספקת של ויטמין C. כמו כן, למרות שמנגנון הפעילות שלו לא ברור בצורה מוחלטת, הוא נתפס ומשמש כנוגד חימצון באופן כללי ובוודאי שמבחינה קוסמטית.

הורים

הורים

הורים

ויטמין A : ויטמין A מופק מהצומח ובמידה והוא מיוצר מהחי שמו הוא רטינול A. בירקות כתומים, כמו גזר או מנגו, החומר בטא קרוטן נספג בגוף והופך לויטמין A ובמקורות מזון מן החי הויטמין מצוי בכבד בקר, שמן דגים, ביצים ועוד. ישנה כמות צריכה יומית מומלצת לרטינול, ויטמין A מן החי, וכאשר צורכים אותו בכמויות גדולות משמעותית הוא עלול לגרום להרעלה ותסמינים אחרים כמו כאבי ראש. בנוסף, הרטינול יכול להזיק לעובר האנושי ולכן מומלץ לנשים בהריון להימנע ממנו. עם התפתחות המחקר המדעי, ובעיקר בתחום הקוסמטי, נמצא כי לרטינול יש השפעה נוגדת חימצון והוא יעיל לטיפול באקנה ובמיצוק העור. למעשה, ויטמין A שנצרך כרטינול, כלומר מן החי, נמצא בשימוש קוסמטי רחב ומשמש כאנטי אייג’ינג יעיל אולם, לא מומלץ לצרוך ממנו בכמויות גדולות.

ויטמין E : ויטמין E התגלה בראשית המאה ה 20 , כאשר רק בשנת 1936 הצליחו החוקרים לבודד אותו מן הצומח. הויטמין נקרא גם טוקופרול, שם הלקוח מהשפה היוונית. ויטמין E משמש כנוגד חימצון בעל השפעה רבה בגוף האדם. הוא מתפקד כקו אנזים ופעיל במקומות רבים בגוף האדם, כמו למשל : כבד, שרירים, תאי דם אדומים, תאי שומן בעור ועוד. ויטמין זה מצוי בצורותיו בסוגי מזון רבים ונספג היטב אם צורכים אותו בדרך אכילה, הדרך הטבעית. ניתן גם לצרוך אותו בדרך סינתטית אולם, ספיגתו יורדת ב 50 אחוזים והוא אינו מפעיל כך את רוב המנגנונים שמיועדים לו. כאמור, ויטמין זה משמש כאנטי אייג’ינג טבעי ועוצמתי.

שיעורים פרטיים בקוסמטיקה יעניקו לכם הסבר תיאורטי אודות הויטמינים A , C ו E. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול חוויה מעשית של תרגול סובייקטיבי. מורה פרטית לקוסמטיקה תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי. תבנית של בריאות תהפוך לדרך חיים חדשה.