שיעורי צילום בהתאמה אישית

 

צילום היא אחת הפעולות הנהוגות אצל אנשים רבים בחברה המערבית המודרנית. אם תחזרו אחורה בזמן, מספר מאות או אלפי שנים, מאוד מעניין יהיה לראות אתכם מנסים להסביר לבני אדם באותה העת את היכולת לצלם. חלק מהפילוסופים אף מתייחסים לצילום כאל נקודת הקפאה של המציאות, עצירה של סיטואציה מסויימת בזמן ההווה שלה ואף ראייה עתידית של העבר, בזמן נתון ובמהימנות מוחלטת. פילוסופים נוטים להיות מוחלטים במחשבתם לעתים ולכן, ניתן להסכים כי חוויית הצילום היא פריצת דרך של ממש אולם, לא ניתן להגדיר סיטואציה מסוימת על פי התמונה בלבד. יתרה מזו, כל צלם יכול לשלוט במאפייניה של התמונה לפני הצילום, בזמן הצילום ואף לעצב את התמונה לאחר היווצרותה, ועובדה זו מרוקנת מתוכן את המוחלטות של ראיית המציאות האובייקטיבית בתמונה. לכן, כל אדם יכול לצלם קצת שונה מרעהו וכל אדם מסוגל לראות את התמונה באופן אחר מחברו.

אומנות הצילום דורשת ידע נרחב בנושא. כמובן, לתכלית של תחביב בלבד, ניתן לצלם תמונות וחלקן אף יכול להיות איכותיות, יחד עם זאת, על מנת להגדיל את הסיכוי לצלם כל תמונה באופן מקצועי, נדרשת למידה בתחום. למעשה, ניתן להגדיר את חוויית הצילום כאומנות היות וקיים שוני בין אישי באספקטים רבים של הצילום. אם תבצעו ניסוי ותבקרו במספר מקומות שהם סטודיו לצילום, אתם תבחינו בהבדלים רבים הקשורים למספר אלמנטים של צילום. למשל, צלם מסוים יכול לבקש מהאדם המצולם להיות בתנוחה מסוימת, בעוד האחר יבקש פוזיציה שונה. כמעט כל צלם ישתמש בתאורה מגוונת בשעת הצילום, ולעתים אף בציוד שונה מצלמים אחרים. לכן, סביר בהחלט להגדיר את הצילום גם כאומנות, כך שכל צלם מעצב את פיסת היצירה שלו כראות עיניו ומקווה שיצירה זו תתברר כאיכותית אף בהתבוננות של אנשים אחרים.

הורים

הורים

הורים

פעולת הצילום דורשת מיומנות רבה ולכן, הצלם המתחיל צריך ללמוד ראשית כל את מושגי היסוד בתחום, מבנה החלקים השונים של המצלמה והיבטים אינפורמטיביים נוספים בנושא הצילום. למעשה, צלמים מקצועיים רכשו עם הזמן ידע אודות אספקטים רבים בצילום כגון : מאפייני המצלמה, תאורת הצילום, הכנת רקעי הצילום, היעזרות בכלי צילום משלימים, הבדלי שיטות הצילום, צילום טבע בשונה מהחוויה בסטודיו, בניית קומפוזיציה נכונה לצילום ספציפי, עריכה גרפית של תמונות לאחר הצילום, הבנת היסודות לצילום עומק, מציאת פרספקטיבה מדויקת ועוד. יחד עם הידע הורבלי, הדרך אל יצירת התמונה האידיאלית כללה גם ביטוי פרקטי של תרגול הצילום במסגרות שונות.

שיעורים פרטיים בצילום יתאימו את המבנה התיאורטי למאפיינים הייחודיים של כל אדם. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול חוויה מעשית של התנסות יצירתית. מורה פרטית לצילום תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי.