שיעורי פילאטיס בהתאמה אישית

 

כאשר אדם מתאמן באימוני כושר בכלל ובתרגילי פילאטיס בפרט, עליו לעשות כן תוך בניית תוכנית אימונים אישית, המעודכנת באופן תדיר ובליווי איש מקצוע. פילאטיס היא שיטת אימון נלמדת שניתן לרכוש באופן עצמאי אולם, רוב האנשים אינם מעוניינים לנהל את גופם בצורה חובבנית. לכן, לימוד ותרגול שיטת הפילאטיס הינם בעלי פוטנציאל למיצוי יכולתו של המתאמן בהתאם לבניית רצף אימונים ראוי ובעזרת מורה פרטית מקצועית.

תוכנית אימונים בפילאטיס, כמו גם באימוני כושר רבים אחרים, מתבססת על עקרונות אינדיבידואלים מגוונים. נניח שברצון אישה בגיל 35 בעלת מצב פיזיולוגי מסוים להתחיל להתאמן בפילאטיס. בה בעת, נניח שאישה בגיל 65, בעלת סטטוס גופני שונה גם רוצה לתרגל פילאטיס בביתה עם מורה פרטית מקצועית. האם המורה, שמחשיבה את עצמה כמומחית פילאטיס רצינית, תתאים להן את אותה תוכנית האימונים ? למעשה, ייתכן והתחלת אימוני הפילאטיס תהיה כרוכה בביצוע תרגילים זהים עבור רוב המתאמנים אולם, גורמים אישיים הם אלו שיקבעו את המשך תרגול הפילאטיס של כל מתאמן. בין גורמים אלו יכולים להיות מדדים פיזיולוגיים סובייקטיביים כמו : גיל, משקל, גובה, מצב הכושר הגופני ועוד. יחד עם זאת, ייתכן שדווקא גורמים אישיים אחרים, כדוגמת גורמים מוטיבציוניים, הם אלו שיתנו את הטון המרכזי בבניית תוכנית אימונים מותאמת, וביניהם : היעדר פעילות גופנית בחיי האדם, זמן פנוי רב, רצון פנימי לשפר את היציבה, התאמת האימון וסדר אירועים יומי לקבוצות יחס אחרות, כדוגמת בני / בנות זוג, חברים או קהילת התייחסות אחרת וגורמים אפשריים נוספים.

הורים

הורים

הורים

חשוב לציין, שבניית אימון פילאטיס ללא ידע מקדים וללא איש מקצוע מלווה איננה אפקטיבית.  יחד עם זאת, שיפור מגוון יכולות, גופניות ומנטליות, יכול בהחלט להיות כרוך בתרגול נכון של פילאטיס. כמו כן, תרגול הפילאטיס לא צורך מכשור מורכב אולם, מומלץ ביותר שייעשה בהתאם להמלצות רפואיות ובמעקב מורה פרטית מקצועית. לכן, תרגול הפילאטיס בוודאי יכול להתבצע  בביתו של המתאמן ובזמן הרצוי לו.

שיעורים פרטיים בפילאטיס יתאימו את מבנה התרגילים למאפיינים הייחודיים של כל אדם. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול ביטוי מעשי של התנסות סובייקטיבית. מורה פרטית לפילאטיס תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי.