פילאטיס וגוף האדם

 

התעמלות בעזרת תרגילי פילאטיס מחזקת את שרירי הגוף. עבודת הפילאטיס תורגש בקבוצות שרירים שונות לאורך הגוף ובעיקר במסה של השרירים שמייצבים את הגוף. שרירי הבטן, הרגליים והאגן יקבלו, עם התמדה בתרגול הפילאטיס, תוספת של חיזוק, חיטוב ואלסטיות, ובכך האדם יוכל לשפר את תפקודו הפיזי בחיי היום יום.

תנסו לאחוז בשני מקלות, האחד עשוי מעץ והשני מפלסטיק. כעת, תנסו לעקם אותם ותפעילו כוח ההולך וגובר. המציאות תתהווה כך שמקל העץ יישבר לפני מקל הפלסטיק וזאת, בין השאר, בעקבות חוסר הגמישות שלו. תכונת הגמישות חשובה מאוד לגוף האדם בכלל ולשרירים בפרט. שרירים קטנים ונוקשים עלולים להיחשף לפגיעות רבה עד כדי דלקות וחולי מורכב יותר, בעקבות העובדה שהאדם לא מבצע התעמלות. התמדה בתרגול הפילאטיס הופכת את השרירים בפרט וחלקי גוף אחרים בכלל לגמישים יותר ובכך, משפרת את תנועות האדם ליותר הרמוניות וטווח הפעולות שלהן גדל. בנוסף, תרגילי הפילאטיס מחזקים את שרירי הגוף, מחטבים אותם למראה חיצוני וגורמים לתנועת המתעמל להיות קלילה יותר, תוך מאמץ הולך ופוחת. כמו כן, רבים ממתעמלי הפילאטיס מדווחים על שיפור הכושר הגופני ותפקודים קרדיולוגיים משופרים.

הורים

הורים

הורים

אימון בעזרת תרגילי הפילאטיס מומלץ כל עת ולכל אדם אולם, ישנן קבוצות ספציפיות של אנשים אשר דיווחו במיוחד אודות השיפור בתפקוד היום יומי שלהן :

נשים בהריון ואחרי לידה : בזמן ההריון ישנם שינויים הורמונאליים בגוף האישה שיכולים לגרום לשינויים פיזיים בלתי רצויים. תרגול הפילאטיס מאזן השפעות אלו ובנוסף נשים אף מדווחות על לידה קלה יותר לאחר תרגול רציף של פילאטיס בזמן ההריון. לאחר ההריון, נשים רבות מעוניינות לחזור להרגיש ולהיראות כמו שחוו את עצמן בטרם ההריון ותרגול בעזרת פילאטיס מאפשר להן לעשות כן ביתר מהירות ובצורה מבוקרת.

פילאטיס לאוכלוסייה המבוגרת : תופעת בריחת הסידן והפחתת צפיפות העצם עלולה לגרום לאנשים מבוגרים רבים לנזק גופני ונפשי לא מבוטל. למעשה, אנשים אשר תרגלו פילאטיס באופן קבוע נהנו מחיזוק העצם ועלייה בצפיפותה, גמישות רחבה בתנועה והפחתת אירועי פציעות גופניות לא רצוניות עד למינימום.

שיעורים פרטיים בפילאטיס יעניקו לכם הסבר אינפורמטיבי אודות הקשר בין דינאמיקת התרגילים וגוף האדם. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול חוויה מעשית של דרכי אימון שונות. מורה פרטית לפילאטיס תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי. תמונה עתידית תהפוך לתבנית של מחשבה חדשה.