חיבור של גוף, נפש ורוח

 

השפעותיו של אימון הפילאטיס על הגוף הפיזי של האדם הוכחו בעבר כחיוביות. בין השאר, האדם לומד לפתח מודעות לנשימה נכונה, שריריו מתחזקים, מקבלים תכונות אלסטיות יותר, עמידתו הופכת ליציבה יותר, כאבי גוף שונים נעלמים עם הזמן ועוד. למעשה, מבחינה גופנית, האדם מקבל תמורה מתרגול הפילאטיס על ידי האפשרות לנהל חיים פיזיים שברצונו לחיות המאופיינים עם מינימום בעיות וסיבוכים בריאותיים.

יחד עם היתרונות הפיזיים, מדווחים מורי הפילאטיס הותיקים כי יש התייחסות מועטה ליתרונות הנפשיים והרוחניים שנובעים ישירות מתרגול פילאטיס מתמיד. להבנתם, התשתית הפילוסופית של הרעיון הראשוני אודות הפילאטיס מונחת הרי על הבסיס הרחב של הפילוסופיה של המזרח הרחוק בכלל ושל סין בפרט. שימו לב, שיטות הדיקור הסיני הינן נפוצות ומומלצות על ידי מומחי רפואה רבים בעולם המערבי, וזאת למרות שהמחקר המדעי הרפואי מצביע בעיקר על קורלציה בין הטיפול לבריאות האדם, לאו דווקא על קשר סיבתי. כמו בדיקור הסיני, קשה למצוא מומחה בנושאי הרפואה אשר לא ימליץ על אימוני פילאטיס תדירים, לכל אדם תוך התאמה אישית. מחקר מדעי אכן קושר את תרגול הפילאטיס לעלייה חיובית במדדים פיזיים אולם, לרוב קשר זה הוא גם קורלטיבי ולא סיבתי ובאופן כללי, מחקר רפואי לרוב לא עוסק בהרגשה ובמצב רוח, נושאים שיש לתת עליהם את הדעת.

הורים

הורים

הורים

זה מכבר זמן רב החלה התרבות המערבית להיפתח וליישם שיטות אימון מהמזרח הרחוק. צ’י קונג וטאי צ’י הפכו לפופולריים מאוד בקרב אנשי העם האמריקאי ונפוצים גם באירופה. ג’וזף פילאטיס אף הוא בחר לשלב בין מאפייני המדע המדויק מהמערב לבין תורות רוחניות בעיקרן מהמזרח. מומחי פילאטיס רבים טוענים, כמו גם ג’וזף פילאטיס עצמו, כי שיפור במדדים מנטליים, רגשיים ורוחניים לא פחות חשוב מאלו הגופניים. בעזרת תרגול הפילאטיס האדם מלמד את גופו לנשום נכון ובכך להגדיל ולייעל את הצריכה והזרימה של החמצן בגופו. שריריו מתחזקים, מתגמשים, יציבותו משתפרת ובאופן כללי הוא מרגיש יותר נינוח מצד אחד ומרוכז במעשיו ובסביבתו מצד שני. אדם זה יכול למצות את פוטנציאל גופו בצורה יותר ישימה ובתוך כך יקבל זרימה חיובית של נוירוטרנסמיטורים שמשפרים ממש למעשה את מצב הרוח, כמו דופמין וסרוטונין. במידה הנכונה, פעולה זו גורמת לשביעות רצון מהחיים, ביטחון והערכה עצמית חיוביים וגישה בריאה נפשית באופן כללי, שהם בפועל מנגנון, אשר רבים החיים בתרבות המערבית כמהים למצוא.

שיעורים פרטיים בפילאטיס יעניקו לכם הסבר תיאורטי אודות המבנה של התרגילים. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול חוויה מעשית של וריאציות אימון שונות. מורה פרטית לפילאטיס תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי.