שיעורי יוגה בהתאמה אישית

 

נדיר לפגוש אנשים אשר באופן תדיר, במאה אחוזים מהזמן, יאמרו שהעולם מחלק להם מתנות וכל מה שהם קיבלו מהחיים היה ללא מאמץ כלל מצידם. לעומת זאת, התופעה שאנשים מתלוננים על כך שהחיים לא פשוטים ויש להתאמץ רבות על מנת להתקיים באופן מכובד הינה רווחת. בחיי היום יום אנשים בדרך כלל משקיעים אנרגיה בפעולות או באנשים אחרים, גופם ונפשם מתאמצים וייתכן שרק הגוף מקבל חלק מהאנרגיה שיוצאת ממנו בחזרה מהמזון. האפשרות, שמספר רב של אנשים כלל לא מחזיר את האנרגיה שהוא מוציא במהלך היום, היא סבירה וריאלית לחלוטין.

רבות מדתות המזרח, וביניהן ההינדואיזם והבודהיזם, גורסות כי האדם הוא חלק מהיצירה האוניברסלית וזורמת בו אנרגיה שמוצאה הוא מרוח הבריאה. אנרגיה זו, בצורה הטהורה שלה, אמורה לכוון את האדם להיות פרודוקטיבי, להוות מקור של אדיבות ולגרום נחת לבני אדם אחרים, שהם גם חלק מהאנרגיה הזו. מדוע, אם כך, אנשים מדווחים רבות על קשיים בחיים ? התשובה לכך טמונה, כנראה, בחוסר שימוש נכון באנרגיה, באיברי הגוף וב MIND בשפת היוגה במהלך היום. בעצם, ניתן לומר שנוצר עיוות מתמשך בגוף ובנפש האדם במהלך חייו.

הורים

הורים

הורים

תרגול תדיר של יוגה עוזר להשיב, מדי יום, את המצב לקדמותו ולצורתו המקורית. אדם שמתנסה ביוגה למעשה, כמעט מאפס את אופן השימוש באנרגיה הגופנית והנפשית שלו ובכך מחזיר את פעילות הגוף למצב המקורי, לאופן שבו איברי הגוף שלו אמורים לעבוד מלכתחילה. על האדם להגיע למצב הנפשי שבו זרימת הקונדליני בצ’אקרות מאפשרת לנפשו להיות מאוזנת עם המהות של עצמה ולהפגין אדיבות ותכונות חיוביות נוספות כלפי בני אדם אחרים, שהם כאמור, גם ביטויי אנרגיה מקבילים מאותו המקור.

ביוגה ישנה מערכת מוסר התנהגותית, הכוללת עשר נורמות, לפיה יוגי מיומן צריך לנהוג, מהם חמש חיצוניות לאדם, כלומר בין אישיות וחמש פנימיות באדם, פנים אישיות :

יאמה – נורמות חיצוניות : אהימסה, סאטיה, אסטיה, ברהמצ’ריה ואפריגרהא.

ניאמה – נורמות פנימיות : שאוצ’ה, סנטושה, טאפאס, סואדהיאיה וישורה פרנידהאנה.

שיעורים פרטיים ביוגה יאפשרו לכם להגיע לאיזון האידאלי במישור הגופני ואף במרחב הנפשי. בנוסף, הכמות של הוצאת האנרגיה הפיזית והמנטלית היא ייחודית לכל אדם ולכן, חשוב להתנסות בתרגול יוגה המותאם אליכם באופן אישי. מורה פרטית ליוגה תתמקד בתנוחות ובתנועות הרלוונטיות עבורכם ותבנה מודל אפליקטיבי הדרגתי לפי קצב ההתקדמות שלכם. תחושת החיבור בין העצמי למקור הראשוני תגלה שהיא מבינה את מהות התודעה הקיימת במעמקים.