שיעורי פלדנקרייז בהתאמה אישית

 

ממציא שיטת הפלדנקרייז, ד”ר משה פלדנקרייז, היה פיזיקאי בהכשרתו ובעיסוקו ולכן, הגישה של מורי הפלדנקרייז היא בעיקרה פיזית מדעית. שיטת הפלדנקרייז מתמקדת בשיפור יכולותיו הפיזיות של האדם, בעיקר ביציבה ובתנועה. במקביל לכך, עם פיתוחה של התיאוריה שמאחורי השיטה, נראה כי נוספו תחומים חדשים לפעילותה. רובדים נוספים העמיקו את התחומים התיאורטיים והמעשיים של השיטה, בעיקר רובדים מנטליים, שהתייחסו גם לשיפור יכולות האדם שאינן פיזיות, כמו למשל שיפור איכות השינה.

שישה ספרים ראו אור מבית היוצר של משה פלדנקרייז. בספרים אלה הוא פורס את משנתו גם לגבי שיפור היכולות הגופניות של האדם אולם, אינו חוסך מהקוראים גם דגשים לגבי הבנה מנטלית של גוף האדם, הן מבחינה פסיכוסומטית והן מבחינה קוגניטיבית. למעשה, לפי פלדנקרייז, האדם צריך להכיר את האנטומיה האנושית מאחורי מאפייני התנועה באופן כללי ויחד עם זאת, עליו לעסוק הרבה במודעות של יישום יכולת זו באופן אישי. מבחינת פלדנקרייז, דימוי עצמי של האדם מתייחס לעומק הכרתו של האחד עם יכולתיו הפיזיות של עצמו והיות והן אינן מוחלטות באופן תמידי, עליו לשאוף להכיר אותן בצורה יותר עמוקה. מכאן ניתן להסיק כי תרגול שיטת הפלדנקרייז באופן אישי ובהנחיית מורה פרטית לפלדנקרייז שהינה מקצועית ומיומנת, היא בבחינת האימון האופטימלי לתרגול שיטה זו.

הורים

הורים

הורים

תרגול שיטת הפלדנקרייז ייאלץ את האדם לשנות הרגלים קודמים בכל הקשור ליציבה ולתנועה שלו. על פי רוב, אנשים לא מרוצים מתנועתם ומדווחים אודות כאבים שונים בזמן הליכה, ישיבה או תנועה כלשהי שהם מבצעים. שיטת הפלדנקרייז עוזרת לאדם לפתח מודעות לאופני התנועה השגויים שלו, מכוונת אותו ללמוד אודות צורות תנועה אופטימליות לאנטומיה האנושית ולבסוף, יוצרת אינטגרציה מעשית בין הצורה הנכונה של המוטוריקה הפיזית לבין תנועתו של האדם עצמו. בכך, עם תרגול מתמיד של שיטת הפלדנקרייז, מתקן האדם את הרגליו התנועתיים לבריאים יותר וחווה עדנה גופנית ורגשית במגוון תחומים לאורך חייו.

שיעורים פרטיים בפלדנקרייז יתאימו את דינאמיקת התרגילים למאפיינים הייחודיים של כל אדם. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול חוויה מעשית של דרכי אימון שונות. מורה פרטית לפלדנקרייז תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי.