פלדנקרייז ודימוי עצמי חיובי

 

דימוי עצמי הוא מושג המתייחס לרוב לרגש ולהבנה שניכרת באדם בזמן שהוא רואה בעיני רוחו את עצמו. דימוי עצמי יכול להיתפס מבחינות רבות : מבחינה רגשית, מבחינה מנטלית, מבחינה גופנית ועוד. בכל מקרה, המושג דן ביכולתו של האדם להעריך נכונה את תכונותיו בהיבט ספציפי של חייו או באופן כללי. דימוי עצמי חיובי נוצר כאשר האדם מגיע למסקנה לגבי עצמו שברוב הפונקציות שהוא שקל את מאפייניו הוא פועל בצורה חיובית ולכן, גם כלל הדימוי העצמי שהאדם תופס לגבי עצמו הוא חיובי. לתפיסה זו, של דימוי עצמי חיובי באדם, יש השלכות מגוונות ומרחיקות לכת על כל אספקט בחייו של האדם. למעשה, פרדיגמות מחקריות כמעט בכל תחום אפשרי שחוקר את האדם, מייחסות לדימוי עצמי חיובי חשיבות קרדינלית בתפקודי חייו השונים של האדם.

הורים

הורים

הורים

בשיטת פלדנקרייז “דימוי עצמי מושלם” מתייחס ליכולתו של האדם להכיר באופן טוטאלי את כל ההיבטים הגופניים של תנועתו ואת כל האפשרויות האנטומיות הכרוכות בזאת. דימוי עצמי מסוג זה לא קיים במציאות ובמקום זאת ישנה היכרות של האדם עם הידע התיאורטי של מבנה השלד, השרירים ומערכת העצבים שקשורים לתנועה והבנה מעשית של הידע הזה בהקשר הפרטי של האדם עצמו. לפיכך, ככל שהאדם מודע ליכולותיו התנועתיות והפיזיות, למגבלות שלהן ולדרכים בהם יוכל להתמודד עם המגבלות האלה, כך מתפתח דימוי עצמי משכיל יותר באדם ולכן גם חיובי יותר.

בשיטת פלדנקרייז האדם חווה היכרות מחודשת, באופן מתמיד ומודע, עם המבנה הגופני של התנועה בכלל ועם זו שלו בפרט. הוא מרוכז בעצמו ולומד על יכולות הגוף שלו. עם תרגול השיטה, האדם מייעל את פעילותו הגופנית, הופך את תנועת איבריו להרמונית יותר, אלסטית ונכונה יותר ובכך, באופן אנלוגי, מפתח גם דימוי עצמי חיובי יותר, מבחינה גופנית. האדם יכול לדמיין בעיני רוחו ביתר דיוק את יכולתו לבצע פעולות בטרם ביצוען ולכן, גם יקפיד לנוע נכון ואף לא לעשות פעולות שהוא יודע שלגוף שלו אין כרגע את הנתונים לבצע אותן נכון. אינטליגנציה גופנית זו מסייעת למתרגל בשיטת פלדנקרייז להתמודד עם פעולות שונות בחייו.

שיעורים פרטיים בפלדנקרייז יעניקו לכם הסבר תיאורטי אודות הקשר בין מבנה התרגילים ודימוי עצמי חיובי. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול ביטוי מעשי של התנסות סובייקטיבית. מורה פרטית לפלדנקרייז תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי.