שיעורי מדיטציה בהתאמה אישית

 

כידוע לרבים, מדיטציה היא חוויה מנטלית שנועדה לבצע בעיקר פעולות הרגעה בגוף ובנפש האדם. ישנם מספר זרמים מרכזיים, המלמדים את ביצוע המדיטציה הנכונה לשיטתם ולכל זרם ישנה רשימה ארוכה של מושגים, בהם הוא משתמש. בעת ביצוע מדיטציה טרנסצנדנטלית למשל, ילמדו בהרחבה את האדם אודות משמעות המנטרה וחשיבותה בחייו ובעת תרגול המדיטציה. לעומת זאת, חסידי המדיטציה על פי אושו ישאפו להתאים את התרגול המדיטטיבי לאורח חייו באומרם ובאמונתם כי כל פעולה שנעשית בשיטתם היא בעצם מדיטציה.

ישנן סוגי מדיטציה רבים, בחלקם מוצאים תנוחה מתאימה ושוהים בה למשך כל התרגול. מדיטציה מסוג זה היא פאסיבית, שהרי מנסים להימנע מכל תזוזה אפשרית, לא מוציאים כל צליל מלבד המנטרה ומשתדלים להתבודד מאנשים אחרים כמה שניתן. בסוגי מדיטציה אחרים נעים בכל עת התרגול, מזמזמים מנטרה או שרים, רוקדים או משוחחים עם אחרים. ישנן מדיטציות שאף מלמדות לא לחשוב כלל, נהפוך הוא, הן מעודדות ביצוע פעולות באופן אינסטינקטיבי עד כמה שאפשר. לכל סוג מדיטציה לוגיקה משלה, השפעות על גוף האדם, גורו ומאמינים.

הורים

הורים

הורים

אם אתם קוראים שורות אלה, סימן שיש בכם התעניינות ברמה כזו או אחרת בנושא המדיטציה. ייתכן ואתם חפצים בסגולות הבריאותיות והנפשיות שהמדיטציה יכולה להעניק. מחקרים רבים נערכו ברחבי העולם אודות מדיטציות שונות, ולרוב המסקנות העולות מהמחקרים מאששים יתרונות גופניים ורפואיים בשימוש במדיטציה על פני אי השימוש בה. בנוסף, רבים מהמתרגלים מדווחים על התנהלות טובה יותר בחיי היום יום, כמו שיפור ביכולת הקשב והריכוז, ירידה ברמות לחץ הדם, ירידה במדדי הסוכר ועוד. ירידה ברמות לחץ הדם בגוף היא חיובית בדרך כלל, פרט למקרים בהם לאדם יש לחץ דם נמוך ועליו להעלות אותו. יכולת ריכוז גבוהה, אף היא מיטיבה עם בני אדם רבים, חוץ מאותם האנשים שממילא ניחנים ביכולת ריכוז גבוהה ולכן הם זקוקים לשיפור בתחום אחר בחייהם.

לפיכך, שיעורים פרטיים במדיטציה אכן עוזרים לאדם בתחומים רבים הן מבחינה גופנית והן מבחינה נפשית אולם, האדם צריך להכיר את עצמו ולהבין באיזה תחום בדיוק הוא חפץ להשתפר. כפי שניתן לראות, לעתים אין האדם נזקק למדיטציה מסוימת אלא דווקא לאחת אחרת, מפאת דפוס החיים הספציפי שלו. לכן, חשוב שמורה פרטית למדיטציה תכיר באופן אישי את האדם, את אורח חייו ואת תכונותיו הבולטות על מנת שתוכל להתאים לו את המודל המדיטטיבי האידיאלי עבורו. כמו כן, התהליך הלימודי יתקיים באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ותנועת הנקודות על היקף מעגל ההתבוננות הפנימית תתקדם לפי קצב חוויה סובייקטיבי.