רפואה וטאי צ’י

 

ישנם פרמטרים רבים, בהם דתות המזרח השונות, כמו בודהיזם, הינדואיזם וטאואיזם מציגות אותה השקפה. אחד הפרמטרים האלה הוא ההתייחסות לקשר שבין האובייקטים השונים. שלושת דתות המזרח האלה, כמו גם הרפואה הסינית העתיקה, מתייחסים לאיברי האדם השונים כקשורים זה לזה. לעתים, הרפואה המודרנית תתקשה לקשר בין איברים, שלכאורה לא נמצא במחקר כל קשר ממשי ביניהם, כמו האוזן וכף הרגל למשל, אולם, ברפואה הסינית לא זקוקים למחקרים על מנת לטעון כי אין זה משנה באילו איברים בגוף האדם מדובר, הם בהחלט קשורים יותר משנדמה בדרך כלל.

טאי צ’י, שבמקור נוצרה כאומנות לחימה להגנה עצמית, הפכה עם הזמן לאוסף תנועות איטיות ומוגדרות. יש הקוראים לטאי צ’י “מדיטציה בתנועה” היות והאנשים שחווים את הפרקטיקה של הטאי צ’י, נראים מאוד מרוכזים בתנועה ובעצמם. אומנות הטאי צ’י נגזרת מהפילוסופיה הסינית, נכללת כמומלצת בתוך תרגול הרפואה הסינית ומיליונים רבים של סינים בפרט, ובעולם בכלל, מתרגלים אותה בבקרים ובמועדים שונים ביום.

הורים

הורים

הורים

במידה והנכם מעוניינים לחקור את השפעותיו של תרגול הטאי צ’י על גוף האדם במונחים של רפואה מודרנית, ניתן למצוא סימוכין לכך. אלפי מחקרים התבצעו ברחבי העולם אודות השפעותיו של הטאי צ’י על גוף האדם. מבלי להלאות בפרטים מיותרים, ישנם מחקרים שמצאו שתרגול הטאי צ’י תורם לפתח מעט גמישות ויכולת אירובית. מחקרים נוספים מצביעים על פיתוח יציבות, במיוחד לאחר אירועים טראומטים כמו שבץ. מסה של מחקרים תומכת בכך שתרגול בטאי צ’י מסייע רבות לחוזק שרירים. אם תעמיקו בהתעניינות, תוכלו למצוא אף מחקרים שתומכים בכך שפעילות הטאי צ’י עוזרת להפחתת יתר לחץ דם, צמצום רמות הסוכר בדם, מסייעת לשימור תקין של המערכת הקרדיווסקולרית, מערכת הנשימה ואף מורידה תסמינים של דיכאון וחרדה.

למעשה, תרגול אומנות זו בעזרת מורה פרטית לטאי צ’י, מוסמכת ומקצועית, בהחלט יעזור לשפר את איכות החיים שלכם. שיעורים פרטיים בטאי צ’י יעניקו לכם חוויה דואלית קסומה של רוגע ושלווה מצד אחד ושליטה עצמית מצד שני על אספקטים רבים בחיים. כמו כן, מסגרת השיעורים תתקיים באווירה ביתית, נינוחה ונעימה. הדרך לפיסגתו המושלגת של ההר תהיה בנויה מתנועה של אור פנימי.