פונקציות תוכנת הוורד

 

אנשים רבים מחשיבים את תוכנת מעבד התמלילים וורד, מבית היוצר של מיקרוסופט, כנפוצה ביותר בתבל. תוכנת הוורד מאפשרת למשתמשיה ליצור מסמכים חדשים בקלות ובנוחות, וניתן להכיר אף את הפונקציות הרבות אשר גלומות בתוכנה המורכבת. אחת למספר שנים משכללת מיקרוסופט את התוכנה ומאפשרת לצרכניה, באמצעות פונקציות חדשות ומתקדמות, ליצור ולעצב מסמכים מרהיבים ואיכותיים אולם, מרבית האנשים מסתפקים בפונקציות הבסיסיות כמו פתיחה ושמירת מסמכים, שילוב תמונות וציורים בגוף הטקסט, עיצוב הטקסט עם בחירת גופנים שונים וכתיבה בגודל פונט בהתאם לצורך ולנוחות, שימוש בטורים, תבליטים ומספורים מגוונים וכן הוספת טבלאות ואפשרויות רבות נוספות.

הורים

הורים

הורים

הפונקציות העיקריות שניתן למצוא בתוכנת וורד הן :

פתיחת מסמך חדש: עם פתיחת תוכנת הוורד נקבל דף חדש ונקי עליו ניתן לכתוב באמצעות המקלדת את הטקסט. כדאי להכיר את סרגלי הכלים אשר מופיעים בראש הדף ומאפשרים לנו לשנות את עיצוב המסך, לשנות את התצוגה בהתאם לצורך ולנוחות, לצרף תמונות לגוף הטקסט וכדומה.

שמירת מסמך: בסרגל הכלים העליון ניתן למצוא סמל בצורת דיסקט, כאשר לחיצה עליו תפתח את חלונית השמירה. בחלונית זו יש לבחור היכן לשמור את המסמך שיצרנו. אפשרות נוספת לשמירת מסמכים היא בחירה בקובץ וגלילה מטה באמצעות חצים או העכבר עד לבחירת האפשרות “שמור בשם”.

סימון טקסט: תוכנת הוורד מאפשרת עבודה נוחה, מהירה ויעילה. במקרים בהם מעוניינים לסמן טקסט כדי לבצע עליו שינויים, ניתן לעשות זאת באמצעות העכבר או באמצעות חצים ולחיצה קבועה על מקש SHIFT. לאחר סימון הקטע ניתן לבחור באפשרויות שונות כמו גזור, העתק, והדבק.

עיצוב גופן: בתוכנת הוורד ניתן לשנות בין גופנים ולעצב את הטקסט כראות עיני המשתמש. על מנת לעשות זאת ניתן להיעזר בסרגל הכלים “עיצוב טקסט” ו”גופן”. למעשה, יש בתוכנת הוורד מאות גופנים שונים המתאימים למגוון שפות. כמו כן, אפשרי לבחור את גודל הפונט, להוסיף הדגשה (BOLD),  קו תחתון ועוד.

הוספת תמונה : תוכנת וורד מגיעה עם מאגר תמונות עצום וניתן לעצב את המסמך באמצעות לחיצה על הוספת תמונה. ניתן לבחור תמונה ממאגר התמונות או לצרף תמונה שנמצאת בכונן הקשיח באמצעות בחירת התמונה הרצויה, אותה ניתן לעצב ולשלב במסמך.

האותיות השחורות היוצרות את המילים והמשפטים בפיסקה הנוכחית הן כטיפת מים באוקיינוס רחב של אפשרויות הטמונות בחובה של תוכנת הוורד. תוכנה זו תגרום לאדם להפליג במחוזותיו הפנימיים של הדמיון ולבטא באופן ורבלי היבטים יצירתיים רבים. מורה פרטית להכרת המחשב תציג את תוכנת הוורד, תסביר לכם את שימושיה הנפוצים, תלמד אתכם את יסודות התוכנה, ותתייחס אף לאלמנטים פונקציונאליים מתקדמים. כמו כן, השיעורים יתקיימו באווירה ביתית, נינוחה ונעימה לפי קצב התקדמות אישי. ביחד תגלו את כישרון הכתיבה החדש שלכם.