יתרונות השימוש במחשב

 

מחשבים תעשייתיים היו אחראיים על ביצוע עבודות שונות של מכונות במפעלים של העולם המודרני החל משנות ה 60 של המאה ה 20. בשנת 1964 הוזכר לראשונה המושג Personal Computer בכתב עת טכנולוגי בשם  New Scientist ובכך ממש חזה את הנולד. מחשבים אישיים לא היו קיימים באותה העת אולם, הרעיון החדשני חילחל לראשי המדענים ובשנות ה 70 כבר נוצרו מספר עשרות בודדות של מחשבים לצורך שימוש ביתי. יחד עם זאת, לא כל אחד יכול היה להרשות לעצמו את ההמצאה המהפכנית הזאת והיה זה רק בשנת 1981 שחברת IBM השיקה לראשונה את המחשב האישי שפיתחה IBM PC.

בשלושה העשורים הראשונים לאחר השקת המחשב האישי של IBM העולם הדיגיטלי חווה תמורות מעודדות רבות. בתחום החומרה ניתן לומר שגודלו של המחשב קטן עם השנים ביחס לביצועיו. כאמור, מחשבים תעשייתיים שהיו נפוצים בשנות ה 70 היו לעתים בגודל של חדר ואדם בגובה ממוצע יכול היה להתהלך בתוכו. לעומת זאת, מחשב ביתי שהינו סטנדרטי מבחינת ביצועיו כיום הוא חזק, מהיר ומשוכלל הרבה יותר מאותו המחשב התעשייתי הענק. תמורות נוספות, ויזואליות ואלקטרוניות, חלו במחשב האישי, כמו : שיכלול לוחות האם, מארזים מעוצבים ופונקציונאליים יותר, דיסקים קשיחים וזיכרונות גדלו בנפחם וקטנו בגודלם, צג המחשב השתפר מבחינות רבות, מקלדת ועכבר הפכו לאלחוטיים, נוצרו אפשרויות גרפיות חדשות בתצוגה, נוספו התקנים חיצוניים ועוד.

הורים

הורים

הורים

בנוסף, משתמשי המחשב האישי ברחבי העולם חוו אף שינויים מבחינת התוכנות בהם נעשה השימוש במחשב. חברות תוכנה גדולות נוצרו והתקדמו עם התפתחות המחשב כמו : מיקרוסופט, אפל, גוגל ועוד. עם פיתוח התשתית האינטרנטית, החל מסוף שנות ה 80 ודרך התפשטותה המהירה ברחבי התבל בשנות ה 90, החלו המשתמשים במחשב האישי לחוות את יתרונותיו הרבים של השימוש בו. ראשית כל, ניתן לשלוח ולקבל מכתבים, כמעט ללא קשר לגודלם, דרך תיבות המייל, כך שאין צורך להשתמש בשירותי חברות הדואר ואף ניתן להאט את תצרוכת הנייר בעולם. כמו כן, ניתן לערוך מסמכים במעבדי תמלילים מתקדמים מאוד כדוגמת תוכנת הוורד או להשתמש בתוכנות לעריכה גרפית כמו הפוטושופ ליצירת מסמכים ויזואליים יותר. בנוסף, אנשים מבוגרים כבר לא צריכים לעמוד בתור על מנת לקבל שירותים בנקאיים, אף לא בדואר ולעתים גם לא בקופת החולים. ממשקים של גופים פיננסיים, רשויות הדואר ואלו של קופות החולים באינטרנט מאפשרים לאנשים להתנהל כרצונם ברחבי העולם הקיברנטי וכל זאת כמעט מבלי לצאת מביתם. יתרונותיו של המחשב האישי הם רבים ומגוון אנשים חווה אותם על בסיס יומי.

שיעורים פרטיים בהכרת המחשב יעניקו לכם הסבר תיאורטי אודות יתרונות השימוש במחשב. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול ביטוי מעשי של התנסות סובייקטיבית. מורה פרטית להכרת המחשב תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי. מעגל פנימי יגלה את התבנית הבינארית.