שיעורי ציור בהתאמה אישית

 

ציור הוא אומנות לכל הדעות וכל צייר יעיד על עצמו שהוא אומן. למען הסר ספק, הגדרת “אומן” לוטה בערפל פעמים רבות ולכן, ניתן לומר כי לדעת רבים, כל אדם אשר ניחן בכישרון יוצא מגדר הרגיל, אדם ששקד ולמד על מנת לפתח כישרון מסוים או שמבצע את מלאכתו במסירות ובמקצועיות רבה הינו אומן. צייר הוא אומן אשר יכול להיוולד עם כישרון גנטי רב לציור אולם, במידה ולא יצייר לעולם הרי שכישרון זה לא יבוא לידי ביטוי. ניסיתם פעם לצייר בעזרת כלים מתאימים ומדריכה מקצועית ? יחד עם זאת, מקובל לחשוב כי לא כל צייר נולד עם כישרון בלתי רגיל לציור וצייר מוכשר למד לפתח אותו בעזרת תרגול רב של אומנות הציור. למעשה, גם כישרון מולד ניתן לפתח ולהבנתם של רבים אף באופן משמעותי.

אומנות הציור תלויה במספר גורמים חשובים ואחד מהם הוא אמצעי הציור. אם תחזרו 6000 שנים ויותר בזמן תוכלו להבחין באדם הקדמון מצייר על גבי קירות מערתו. ציורים אלו נחשבים לאומנות ולציור לכל דבר, גם אם לא יצאו מפרי מכחולו של רפאל. איורי המערות האלה צוירו בעזרת אבני גיר, מים וצבעים מצמחים מסויימים וזו התוצאה היצירתית של הכלים הנתונים דאז. לעומת זאת, היום אנו רואים שניתן לצייר גם בעזרת גרפיקה ממוחשבת וישנם ציורים מדהימים שיצרו ציירים מוכשרים בעזרת המחשב. לכן, האמצעים והכלים בהם משתמש הצייר בהחלט יכולים להגדיר את אופי הציור.

הורים

הורים

הורים

גורם נוסף שעוזר לאפיין את הציורים השונים הוא התקופה והתרבות שבמסגרתן הציור נוצר. קיסרים רומיים נהגו לבקש מאומנים לצייר אותם בדיוק כפי שהם נראים ואפילו אם הציור לא יחמיא להם במיוחד. למעשה, מחשבה זו שונה בעיקרה מציוריהם של מונרכים שונים ברחבי התבל במהלך ההיסטוריה. באופן שאין בו יוצא מן הכלל, החל מימי הביניים ועד לעת המודרנית, כל דיקטטור אשר ביקש להנציח את עצמו בעזרת ציור דיוקנו, הצייר נתבקש להבליט תכונות חיוביות בפורטרט זה ולהצניע את ביטוי קווי האופי הפנימיים והחיצוניים עד כמה שניתן. לפיכך, אנו יכולים לראות שליטים אירופאים ואסייתיים שמצטיירים גדולי מימדים בעוד שקומתם נמוכה מהאדם הממוצע.

למעשה, בזמנים הקדומים האדם צייר על אבן, היות וכך הכיר אומנות זו בלבד. אולם, עם ההתקדמות הלינארית על ציר הזמן, למדו הציירים לצייר על לוחות עץ, בד הקנווס, נייר ואף בתוכנת מחשב. כמו כן, כיום ניתן לצייר על גבי דפי עץ סטנדרטיים ויחד עם זאת, ישנם אפשרויות רבות אחרות היכולות לשמש כבסיס לציור. לפיכך, ציור הוא אומנות המציעה טווח אפשרויות רחב מאוד לאומן המתחיל.

שיעורים פרטיים בציור יתאימו את התבנית התיאורטית למאפיינים הייחודיים של כל אדם. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול חוויה אפליקטיבית של תרגול מעשי. מורה פרטית לציור תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי.