שיעורי כתיבה יוצרת בהתאמה אישית

 

ספרות איכותית נוצרת על ידי אומנות הכתיבה. יצירות ספרותיות אף מחוברות ברגע זה ממש, בעודכם קוראים שורות אלו. בין היצירות ניתן למצוא שירים, סיפורים קצרים, רומנים, נובלות ועוד. תהליך כתיבה של היצירות הספרותיות האלה נקרא כתיבה יוצרת. אם כן, כשאדם עוסק בכתיבה של יצירה ספרותית, למעשה הוא עובר חוויה של כתיבה יוצרת.

כתיבה יוצרת אינה מעבירה לקורא מידע פשוט, אלא המטרה היא להוליך את הקורא כברת דרך ספרותית בהעברת המידע. בכתיבה יוצרת חשוב לאדם שכותב שהקורא ייהנה מקריאתו, שתהליך הקריאה עצמו יהיה כזה שהקורא יתעניין בפעולת הקריאה והבנת הטקסט, ולא רק בתהליך קבלת המידע. לכן, אומנות הכתיבה היוצרת מושגת על ידי כישרון ורבלי מולד או בעזרת למידה ותרגול. יש להניח כי אין לאדם שליטה על סוג וכמות הכישרון איתו הוא נולד, ובמידה וברצונו לפתח את כישרון הכתיבה היוצרת, רצוי ללמוד את הנושא לעומק ולתרגלו כראוי.

הורים

הורים

הורים

כותבים רבים ממליצים לא לנסות לשלוט ברגעי ההשראה, כלומר הכותב לא צריך לדחוק בעצמו לכתוב. לדידם, זהו דחף שמגיע בגלים, ועל הכותב להכיר את עצמו היטב על מנת שיזהה את הרצון לכתוב כשזה מופיע, וזה הזמן הטוב ביותר לכתיבה יוצרת. כמו כן, ישנם דרכים לשיפור התוצר הסופי של הכתיבה היוצרת והם מגולמים בכללים מסויימים שעל הכותב ליישם. פירוט כללים אלו לא יבוא כעת, מפאת קוצר היריעה אולם, בשיעורים פרטיים בכתיבה יוצרת הם נלמדים עד תום. חשוב ביותר, שאדם הרוצה לחלוק יצירה אומנותית מנפשו כך שגם אנשים אחרים ייהנו ממנה, יוכל לחבר אותה במקצועיות ובמסגרת לימודית נאותה.

במקביל לקיום העובדה שישנם כללים לכתיבה יוצרת, חלקם נוקשים יותר או פחות, אומנות הכתיבה היוצרת עדיין נחשבת כפרי יצירה אישי של הכותב עצמו. למעשה, כותבים רבים מציינים כי חדוות היצירה פוגשת את עולמם האישי בעת הכתיבה היוצרת, דמיונם מתערבב עם מציאות קיימת ולעתים אף עם משאלות לב, כך נוצרת עלילה ואיתה גם הדמות הראשית. במהלך היצירה לאט לאט פוגשים בדמויות משנה בעלות תפקידים שונים. כמו כן, לאורך ציר הזמן מפגישים הכותבים את הקורא עם המיקום בו מתרחשת העלילה ובדרך כלל גם עם התקופה בה היא מתעצבת. כותב מוכשר חושף את הקורא לטקסטים ספרותיים משובחים, תוך יישום כללי כתיבה מעודכנים ותוך שימוש נרחב בכישרון האישי שלו, בין אם הוא מולד או נרכש.

שיעורים פרטיים בכתיבה יוצרת יתאימו את המאפיינים המילוליים הייחודיים של כל אדם למבנה הטקסטואלי. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול ביטוי מעשי של תרגול כתיבה נכונה. מורה פרטית לכתיבה יוצרת תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי.