שיפור היכולת האירובית

 

ניתן לשפר את היכולת והכושר באימון האירובי באמצעות אימונים רציפים. שיפור צריכת החמצן באמצעות תרגילים שונים חשוב במיוחד עבור אנשים שיש להם בריחת סידן או ירידה בצפיפות העצם. אימון אירובי איכותי בנוי בצורה כזו שכל אימון הוא אינטנסיבי וארוך יותר מקודמו, כך שרצוי לבצע מספר הפוגות במהלכו. בנוסף לאימון הסטנדרטי, רצוי גם לבצע פעילויות ספורטיביות אחרות כמו רכיבה על אופניים והליכה.

יש לציין, כי משך פעילות האימונים ותדירותם נקבעים על פי הערכת המצב הקליני ותפקודו של האדם. בטרם תחילת האימונים, יש לבצע בדיקות מאמץ ראשוניות ולקבל תכנית אימון מרופא פיזיולוג. אחת הסיבות לכך היא שהמתחילים באימוני האירובי מעלים את קצב פעימות הלב בכ 30 יחידות לדקה. כמו כן בנקודה מסוימת רצוי להגיע למסגרת זמן קבועה של האימון האירובי. אחת ממטרות האימון האירובי היא לשפר את סיבולת הלב ריאה, לדוגמה, באמצעות עלייה וירידה ממדרגה. בנוסף, הכושר הגופני באימון האירובי, מצריך קואורדינציה ויכולת תנועה, ועל כן מומלץ לבצע תרגילי מתיחה והרפיה בסוף כל שיעור ממש כמו בתחילתו.

הורים

הורים

הורים

ידוע שביצוע פעילות גופנית באופן קבוע ממתנת באופן ניכר את הירידה בתפקוד המערכות הפיזיולוגיות, בעיקר עם העלייה בגיל. מכיוון שהכושר הגופני בין אדם לאדם הוא שונה, יש להתאים את התרגילים של האימון האירובי באופן ספציפי, כך שהאימון יוכן לכל אדם לפי רמתו וכושרו הגופני. ישנם אנשים מסוימים שמסוגלים לשפר את הכושר האירובי שלהם ביתר קלות, לעומת אנשים אחרים שדרוש להם זמן רב יותר כדי לשפר את כושרם האירובי אולם, באופן כללי מומלץ לבצע תרגילים המשפיעים על סיבולת לב ריאה כ 150 דקות בשבוע. בנוסף, חשוב לשלב בין פעילויות גופניות מגוונות על מנת שהשיפור ביכולת הפיזית יהיה אופטימלי ויתפרס על פני מערכות גוף שונות, גם כאשר מדובר בסוגי אימוני אירובי נפרדים. במיוחד, חשוב לתת תשומת לב לפרמטרים קרדינלים כגון: מטרת האימון, השיטה בה בחרתם ומידת ההלימה של כל אדם לשיפור היכולת הגופנית הרצויה לו. פרמטרים אלה תלויים באופן ישיר במצב בריאותו של המתאמן ולמעשה, הם אלו שיוצרים את ההתאמה המדויקת לשיטת האימון הנבחרת.

שיעורים פרטיים באירובי יעניקו לכם את המתודה התיאורטית לשיפור היכולת האירובית הסובייקטיבית. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול ביטוי מעשי של התנסות בתרגילים שונים. מורה פרטית לאירובי תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי. התנועה הפיזית תהפוך לכוריאוגרפיה קיומית מדויקת.