שיעורי אירובי בהתאמה אישית

 

השוני הבין אישי אותו ניתן לחוות בין כל בני האדם מחייב התייחסות אירובית שונה לכל אדם. ישנם אנשים שמתאמנים בשיעורי אירובי על מנת להוריד במשקל בעוד שאחרים חפצים בשיפור מהותי בסיבולת לב ריאה. אפילו אם תיבחן מטרתם של הראשונים ביתר דקדקנות, יש משמעות לשאלה : מאיזו סיבה האדם רוצה להשיל ממשקלו את הקילוגרמים העודפים ? במידה והרצון הוא פשוט להוריד במשקל ולא מעבר לכך, ניתן להתאים עבור האדם תוכנית מסוימת לפעילות אירובית. אולם, אם המשקל העודף של האדם גרם לסיבוכים בריאותיים, כמו עליות סוכר בדם, ריבוי כולסטרול, טריגליצרידים או פציעות עקב צפיפות עצם נמוכה, תוכנית האימונים שתירקם עבורו שונה לגמרי מהאדם הראשון שנידון כאן.

לפיכך, התאמה אישית של תוכנית האימונים הינה חשובה מאוד להשגת מטרותיהם של האימונים. מומלץ גם להיפגש עם רופא בתדירות מסוימת על מנת לקבל ייעוץ לגבי תחילת הפעילות והמשכה. כמו כן, ניתן גם לבצע מעקב אודות מדדים פיזיולוגיים שונים תוך כדי האימון ובכך להסיק, בעיצומו של התהליך, היכן כדאי להשקיע יותר אימון בכל רגע נתון.

הורים

הורים

הורים

מבחינה פיזיולוגית, לרובם הגדול של בני האדם יש את אותם האיברים אולם, מדדיהם הגופניים של כל איבר ואיבר יכולים להיות שונים בין בני האדם ויתרה מכך, ברוב הפעמים, גם ישנו שוני קטן בין אותם האיברים אצל אותו אדם. שתי ההמיספרות של המוח האנושי אחראיות כל אחת על מחצית מגוף האדם, והיות ושתיהן אינן זהות אחת לשניה, כך גם לא איברי הגוף. לדוגמה, ישנם אנשים שיד אחת שלהם ארוכה במעט מהשניה, או ששתי האוזניים שונות במקצת. חשוב לציין בנקודה זו, שהשינויים האלה הם נורמטיביים ועל פניו, זהו אינו עיוות, אלא אם כן הרופא טוען אחרת. השינויים האלה מדגישים עוד יותר את הצורך לבניית תוכנית אימונים מותאמת אישית עבור כל אדם, בהתאם למידות הפיזיולוגיות שלו, לאורח חייו ולמטרות שאותן הוא רוצה להשיג.

שיעורים פרטיים באירובי יתאימו את המאפיינים היחודיים של כל אדם לפרדיגמת הכושר הגופני. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול תיאור מילולי של היסודות הפיזיולוגיים אשר טמונים בחובו של כל תרגיל. מורה פרטית לאירובי תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה וביחד תגלו את נקודת האור המחברת בין החיוניות, התנועה והרמוניית הצלילים.