פעילות אירובית לחיזוק העצם

 

צפיפות העצם היא כמות החומר שנמצאת בכל נקודה בעצם. במהלך כל חיי האדם, מתרחש תהליך של פירוק העצם ובנייתה, ממש כמו התחדשות התאים הכללית. עד גיל 30 לערך, הגוף מייצר את החומר ממנו עשויות העצמות בתדירות שווה או גבוהה יותר ממהירות פירוקה של העצם. לאחר גיל 30, בזמנים ובתדירות שונה מאדם לאדם, מהירות יצירת העצם הופכת לאיטית יותר ממהירות פירוקה ולכן, העצם מתעצבת בצורה צפופה פחות. דילול העצמות בגוף האדם אינו תהליך חיובי, האדם הופך להיות פגיע יותר והסיכוי לשברים בעצמות גדל עם הזמן. המקומות המועדים ביותר לפגיעה בעקבות הפחתת צפיפות העצם הם בצוואר הירך, בחוליות ובשורש כף היד.

תהליך דילול העצמות נפוץ יותר בקרב נשים ובעיקר לאחר גיל 40. לאחר האצת התהליך ישנו קושי רב בהאטתו, באמצעות פעילות גופנית או טיפול תרופתי, יחד עם זאת, באמצעות פעילות גופנית אירובית בהחלט ניתן להאט תהליך זה טרם האצתו ומומלץ להתחיל לתרגל פעילות אירובית מוקדם ככל האפשר. מסה מחקרית רפואית לא מבוטלת ערכה ועדיין עורכת מעקבים אחר השפעות הפעילות האירובית על תהליך דילול העצם. תוצאות המחקר הינן מעודדות מאוד ומאששות פעם אחר פעם את הממצאים שנוטים לייחס לתרגול פעילות אירובית השפעה רבה על הגדלת צפיפות העצם, בעיקר בקרב נשים.

הורים

הורים

הורים

פעילות אירובית בכלל וגם זו המיועדת להגדלת צפיפות העצם בפרט, מומלץ לתרגל לפי הוראות המורה הפרטית לאירובי. לרוב, פעילות זו מיועדת לטיפול והבנייה של עצם במקומות ספציפיים, ובעוד שמקומות אחרים בגוף לא צריכים להיות מעורבים. לדוגמה, אדם שיושב על כיסא, פורס את ידיו לצדדים ומושך את ידיו אחורנית, מבצע תרגיל אירובי מסוים שנועד, בין השאר, להגדיל את צפיפות העצם באיזור הכתפיים. תרגיל זה הינו מתאים ואפקטיבי במיוחד לשם מטרה זו אולם, אם האדם ישב בצורה כזו שהגב אינו ישר ולא יוצר זוית של 90 מעלות עם הישבן, הוא יאמץ יתר על המידה את שרירי הגב שלו והתרגיל יהפוך להיות לא יעיל לחיזוק העצם. דרושה מורה פרטית לאירובי שהינה מקצועית ובעלת ניסיון וידע מוכחים, שהרי תרגול נכון של פעילות אירובית, כאמור, יכול להיות קרדינלי ביותר לבריאות האדם. ישנם תרגילים רבים נוספים שמסייעים להגדיל את צפיפות העצמות בגוף האדם ורצוי למתעניינים להכירם.

שיעורים פרטיים באירובי ידגישו את הקשר בין מהות התנועה לשיפור הפיזיולוגי. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול הסבר תיאורטי של מרכיבי הקורלציה השונים. מורה פרטית לאירובי תלמד אתכם באוירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי. ניצנים טבעיים של צמיחה חדשה יופיעו החל מהפסיעה הראשונה.