יתרונות האימון האירובי

 

אימון אירובי מהווה כל פעילות גופנית שנעשית באופן קבוע, לפי ריתמיקה ומאמץ מדודים. לפיכך, התעמלות שהינה קבועה או משתנה באופן הדרגתי יכולה להיחשב לסוג של אירובי. כל פעילות גופנית שמשתנה באופן תכוף מדי ומחוסרת אלמנטים של יציבות הינה בבחינת פעילות אנאירובית. פעילות אירובית מעלה את צריכת החמצן בגוף, מפעילה מסות שרירים גדולות לזמן ממושך ומשתמשת באנרגיה רבה שהגוף מציע, קלוריות.

אימון אירובי שונה בתכליתו מאימון שאינו אירובי, אנאירובי. על מנת שהגוף יוכל לתפקד תוך כדי האימון ולאחריו, הוא זקוק לקלוריות, יחידות אנרגיה שהגוף משתמש בהן על מנת לתמוך בפעילות שהוא מבצע. קלוריות אלה מופקות כתוצאה משריפה של חומרים בגוף האדם. לדוגמה, מערכת ATP מתמחה ביצירת אנרגיה גדולה מאוד לזמן קצר מאוד, עד 10 שניות לערך. מערכת הפקת אנרגיה זו יכולה להיות יעילה מאוד לאצנים או לספורטאים מסוגים מסויימים, אולם לאדם הממוצע, שרוצה לשפר את כושרו הגופני, היא לא תתאים. מערכת הגליקוליזה יעילה בפירוק סוכרים והפיכתם לאנרגיה במהירות. מערכת זו לא צורכת חמצן ויכולה לעבוד עד 3 דקות ברציפות. לאחר מכן מופרשת חומצת חלב בגוף שיוצרת כאב עז והאדם יפסיק אינסטינקטיבית את הפעילות, מה שיגרום להפסקת השימוש במערכת זו ברגע נתון.

הורים

הורים

הורים

לעומת כל זאת, המערכת האירובית ליצירת אנרגיה משתמשת בשריפת שומנים ופחמימות באופן רציף, קבוע והיא יעילה בעיקר לטווחי זמן ארוכים יותר. למעשה, בעזרת פעילות אירובית נכונה, מותאמת ומדודה, יכול האדם לשפר כמעט כל אספקט גופני בחייו. אדם המתעמל באופן קבוע בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע באופן אירובי, בין 40 דקות לשעה בכל פעם, בסדרי קושי עולים בהדרגה ואחרי היוועצות באנשי מקצוע בתחום האימון והרפואה, ישפר עם הזמן ובאופן ניכר אלמנטים רבים בחייו כגון : סיבולת לב ריאה, הגדלת צפיפות עצם, שיפור אלסטיות איברי הגוף, בניית רקמות שריר איכותיות ועוד. פעילות אירובית מדודה ועקבית אף תתרום לאדם בשיפור אלמנטים קוגניטיביים, רגשיים ומנטליים בעזרת הפרשת הורמונים ונוירוטרנסמיטורים, כמו אדרנלין בגוף ודופמין וסרוטונין במערכת העצבים. חשוב לציין שעם הזמן, השיפור במהלך המדדים הלא פיזיים מתקבע והופך את האדם המתאמן לאדם נינוח יותר מחשבתית, חיובי יותר מנטלית ובדרך כלל גם חברותי יותר.

שיעורים פרטיים באירובי יעניקו לכם את היכולת המעשית לחוות את יתרונותיו הרבים של אימון האירובי. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול בנייה של מודל אינפורמטיבי אשר יסביר את יסודות המוטוריקה הגלומים בכל תרגיל. מורה פרטית לאירובי תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי. אסוציאציה חיובית תיווצר בתוך תבנית התנועה.