היבטים תזונתיים באימון אירובי

 

פעילות אירובית מצריכה מגוף האדם שימוש באנרגיה, ולשם כך מתבצעת שריפת קלוריות. לכן, הגוף זקוק לאנרגיה על מנת שהאדם יוכל לבצע את האימון האירובי בצורה אופטימלית. צריכת מזון בכל הקשור לביצוע פעילות אירובית צריכה להיות מותאמת לאימון ובאופן כללי, ישנם דגשים לגביה אשר יהפכו את האימון לאפקטיבי יותר.

אנשים נוטים לחשוב שאימון אירובי יעיל נפתח במתיחות. הם צודקים באופן חלקי, היות ורצוי להתחיל את האימון כחצי שעה לפני המתיחות, בשתיית מים. במהלך האימון ישנה הפרשה מאסיבית של נוזלים מגופנו ולכן ביצועי הגוף במהלך האימון יורדים. אספקת נוזלים לפני האימון נחוצה לגוף על מנת לצלוח את האימון כראוי. לגבי צריכת פחמימות לפני האימון ישנם חילוקי דעות בקרב החוקרים אודות אפקטיביות האימון האירובי לאחר צריכתם. בחלק מהמתאמנים הפחמימות שנוספו ממריצות את הגוף לביצועים טובים באימון ובחלק האחר, ישנה ירידה חדה מדי ברמת הסוכר בדם שגוררת עייפות ובכך הופכת את האימון ללא יעיל. המתאמן צריך להכיר את עצמו, לנסות את שתי האופציות בכמויות קטנות, ולהחליט על סמך ניסיון אישי מוצלח.

הורים

הורים

הורים

במהלך אימון אירובי חשוב מאוד לשתות. הגוף יכול לקלוט ולהשתמש בכליטר מים בשעה, בעוד שלעתים, ישנם אימונים אשר גוררים איבוד נוזלים מאסיבי יותר. תחושת הצמא של האדם נפסקת לאחר שהוא שתה פחות ממחצית כמות הנוזלים שהגוף צריך, ולכן מומלץ לשתות מעט גם אחרי סיפוק תחושת הצמא, לאורך כל האימון. לגבי צריכת הפחמימות במהלך האימון, ישנה תמימות דעים במחקר המדעי שממליץ חד משמעית על צריכה מתונה. הגוף מפרק ומשתמש בכ 60 גרם פחמימות בשעה ולכן, צריכת כמות כזו במהלך האימון תשדרג את הביצועים. אי צריכה כלל של פחמימות במהלך האימון עלולה להוביל לסחרחורות, כאבי בטן ושיבושים במערכת העיכול. להתאמת סוג הפחמימה וכמותה יש להיוועץ באנשי מקצוע. לאחר אימון אירובי המחקר מצביע על מסקנה חד משמעית לגבי צריכת נוזלים ואכילה מדודה. באופן כללי, חשוב מאוד שלמתאמן תוצמד מורה פרטית לאירובי, והם יוכלו ביחד להתאים ולבנות תוכנית שתשלב היבטים תזונתיים מתאימים למתאמן הספציפי, היות ולכל אחד יש היסטוריה פיזיולוגית משלו ולכן, רצוי שתהיה תוכנית שמותאמת עבורו.

שיעורים פרטיים באירובי ידגישו את חשיבות ההבנה של ההיבטים התזונתיים באימון אירובי. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול הסבר תיאורטי של כל מרכיבי המזון המתאימים לכל תרגיל. מורה פרטית לאירובי תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי. דרך מחול התנועות והמעגל הקולינרי יתגלה אופק חדש של בריאות.