סימפוניה פיזיולוגית למישור הקוונטי

 

בעבר הרחוק קולות התופים שבקעו מהיער היוו קומפוזיציה מורכבת של כלי נגינה. אולם, עם חלוף השנים הופיעו דמויות כמו וולפגנג אמדאוס מוצרט, לודוויג ואן בטהובן, יוהאן סבסטיאן באך, פרנץ שוברט, יוהנס ברהמס, גאורג פרידריך הנדל, רוברט שומן, אנטוניו ויוואלדי, יוזף היידן ופרדריק שופן אשר יצרו סמנטיקה חדשה לתבניות הטרמינולוגיה המוזיקלית.

למעשה, החל מפסיעותיו הראשונות של התינוק ניתן להבחין בפרמטרים שונים של מתאם חיובי בין אופרציית החוש האודיטורי למערך ביולוגי הרמוני. לפי המחקר המדיקלי, תינוקות שהקשיבו למוזיקה קלאסית שלווה עם מאפיינים קונסיסטנטים הביעו אקוויליבריום אמוציונאלי, ביטאו תפקוד מטבולי תקין וההתפתחות הקוגניטיבית הגלובאלית שלהם הייתה מהירה יותר מתינוקות אחרים. בנוסף, מסגרות אקספרימנטליות רבות בתחום הרפואה מציגות מודל וריאבילי של שיפור פיזיולוגי דיפרנציאלי שהתרחש אצל ילדים ומבוגרים בעת חוויה מתמשכת של תפעול כלי נגינה. הביטויים הקליניים הם : הגדלת תנודות סירקולציית הדם בעורקים ובוורידים, מכניזם הרמוני של חילוף החומרים הפנימי, ירידה סטטיסטית בערך הסיכון לאפיזודה קרדיווסקולרית, הידרודינמיקה מאוזנת של לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי, אופטימיזציה של איכות השינה, החלמה אורתופדית טובה יותר וסינכרוניזציה מוטורית מדוייקת.

לימודים

לימודים

לימודים

בפרספקטיבה הדידקטית, תהליך לימוד הנגינה גורם באופן ליניארי להרחבת הידע הסובייקטיבי הקיים אולם, המסגרת האופרטיבית של תבנית הלמידה כוללת גם היבטים גופניים. לדוגמה, אדם שלומד לנגן על כלי נשיפה כמו חליל או חצוצרה יתרגל בוריאציה מעגלית את פעולת הריאות, לימוד על כלי הקשה כמו תופים ישפר את דינאמיקת התנועות של הכתפיים ושרירי היד, למידת הנגינה על פסנתר ואורגן תפתח את הקואורדינציה האישית וחוויה לימודית של כלי מיתר שונים כמו גיטרה או כינור תיצור ביטוי הרמוני של הקינמטיקה הנוירומוסקולרית.

בקונטקסט מקבילי, אבולוציית משוואת הצלילים נעה ורטיקלית להיפותזת התיבה של ארווין שרדינגר ועיקרון אי הודאות של ורנר הייזנברג. כלומר, אדם שלומד לנגן על כלי נגינה בתבנית של הוראה פרטית המשקפת את המאפיינים הייחודיים שלו, מתאימה לקצב ההתקדמות האישי, מתקיימת במרחב הטבעי והנוח של הבית, מבטאת התייחסות סובייקטיבית של מורה פרטית מקצועית וכוללת תרגול אינסטרומנטלי מביט בכוריאוגרפיה של הצלחה .