פלאש ודרימוויבר

 

חברת מקרומיינד פיתחה בשנות ה 80 תוכנה למעצבים גרפיים בשם דיירקטור. חברה זו, ששינתה את שמה למקרומדיה הידועה, נתקלה בבעיה עם הקבצים שדיירקטור יצרה, הם היו פשוט גדולים מדי להורדה. בהתחלה חשבו בחברה לשנות את מבנה מנוע התוכנה, שמשתמש בגרפיקת הפיקסלים, על מנת שיצור קבצים עם משקל קטן יותר, אולם לבסוף, החליטו במקרומדיה לרכוש תוכנת אנימציה פשוטה. תוכנה זו, שהתבססה על גרפיקה וקטורית, שוכללה, הותאמה והפכה לתוכנת פלאש, המוכרת היום, לאחר שדרוגים רבים. חברת מקרומדיה נקנתה על ידי חברת אדובי בשנת 2005 ולכן היום נקראת התוכנה אדובי פלאש.

פלאש העכשווית היא תוכנת עיצוב גראפי שעובדת בעזרת גרפיקה וקטורית, אך גם תומכת בקבצים שתוכנתו בגרפיקת הסיביות. שימושי הפלאש באים לידי ביטוי ביצירת סרטונים והרצתם. אפילקציות ויזואליות שמייצרים בעזרת פלאש ניתן לראות בסרטוני אנימציה, ביישומי אינטרנט מגוונים, כדוגמת ה”באנרים“, במשחקים רבים וביישומים ויזואליים אחרים. מרבית הדפדפנים מגיעים עם תוכנת פלאש מובנית אולם, לעתים יש לעדכן את התוכנה, בעיקר בעת החלפת גירסת הדפדפן או בעת שידרוג הפלאש. הצורך בנגני הפלאש הינו חובק עולם והולך וגובר ככל שמתפתחים הישומים הויזואליים. למעשה, האדם המודרני לא יוכל להתעלם מנוכחות הפלאש בתוכנות שהוא מפעיל במחשבו, פלאש נמצאת כמעט בכל תוכנה אינטרנטית שיפעיל.

הורים

הורים

הורים

WYSIWYG היא שיטה לממשק בו המתכנת, כבר בשלב התכנות, רואה את המצב המוגמר. ראשי התיבות של השיטה הם : What You See Is What You Get , מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל. שילוב מתודה זו ביחד עם פיתוח תוכנה בעזרת HTML הוא החידוש של דרימוויבר לעולם. באופן דומה לפיתוחן של תוכנות גרפיות אחרות, חברת מקרודמיה פיתחה את תוכנת הדרימוויבר, נרכשה על ידי אדובי וכעת שמה הוא אדובי דרימוויבר. תוכנה זו עוזרת לפתח דפי ואתרי אינטרנט. התוכנה תומכת בשפות עיצוב אינטרנטי כמו HTML , JAVA SCRIPT ואחרות, ובעזרת ממשק הניראות המתקדם, מכניסה, תוך כדי התכנות, את השינויים לאתר. למעשה, מתכנת האתר יכול לראות את השינויים שהוא מבצע באתר, כבר בשלב עבודתו על האתר ולכן תוכנה זו היא ידידותית ופופולרית מאוד בקרב בוני האתרים ומשתמשים אחרים.

שיעורים פרטיים בעיצוב גרפי יעניקו לכם הסבר תיאורטי אודות התוכנות פלאש ודרימוויבר. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול חוויה אפליקטיבית של ביטוי יצירתי. מורה פרטית לעיצוב גרפי תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי.