יסודות הפוטושופ

 

רוב התמונות הממוחשבות נשמרות כתמונות של מפת סיביות. פיקסל היא היחידה הקטנה ביותר ממנה מורכבת תמונה כלשהי, כאשר כמות הפיקסלים יכולה להיות שונה בין תמונה לתמונה. כמות הפיקסלים קובעת את הרזולוציה של התמונה, כך שתמונה ברזולוציה גבוהה מכילה כמות גדולה יותר של פיקסלים. פיקסל הוא החלק הקטן ביותר בתמונה והוא מכיל מידע מספרי אודות הצבע שלו. עומק צבע התמונה תלוי בכמה סיביות יש בכל נקודה, כשבמידה ויש 4 סיביות בנקודה מסוימת, אזי ישנם 16 צבעים בתמונה, אם ישנן 8 סיביות אזי ישנם 256 צבעים, כלומר כמות הצבע הוא 2 בחזקת מספר הסיביות. איכות תמונה מסוימת נקבעת לפי הרזולוציה שלה ועומק הצבע שבה.

פוטושופ היא תוכנת עיצוב ועיבוד גרפי המתאימה לתמונות של מפת סיביות. למעשה, פוטושופ היא אחת התוכנות הנפוצות והפופולריות ביותר בעולם בתחום זה וקהל המשתמשים שלה מורכב מחובבנים שמעצבים להנאתם ועד לכוחות ביטחון ומערכי מודיעין שונים ברחבי העולם. תוכנת הפוטושופ שייכת לחברת אדובי מערכות ופותחה בשנת 1987 על ידי תומאס וג’ון נול. עד שנת 2005 תוכנת הפוטושופ התחלקה לשתיים : חבילה בסיסית למשתמשים חובבנים וחבילת המשך למקצוענים, שנרכשה בנפרד. החל משנת 2005, ישנה גרסה אחת לפוטושופ, היא משודרגת, כוללת את שתי החבילות בתוכה ונקראת Photoshop CC .

הורים

הורים

הורים

תוכנת הפוטושופ פופולרית מאוד בקרב משתמשים רבים ברחבי העולם. היא מאפשרת למשתמשיה ליצור כמעט כל העולה על דמיונם בעזרת תמונות שצילמו דיגיטלית. בעזרתה ניתן לחדד ראות תמונה, להחשיכה או לטשטשה מעט ואף לשחק עם הצבעים שבתמונה. התוכנה מחלקת את התמונה לשכבות ובכך מאפשרת לעבוד רק עם חלק מהתמונה ולא עם כולה. למעשה, ניתן להחשיך למשל רק חלק מהתמונה, ובחלק אחר לשנות את הצבע ועוד. בפוטושופ ניתן אף להוסיף מלל לתמונות ובכך “לדובב” את התמונה. כמו כן, ניתן לעבוד על תמונות תלת מימדיות, ליצור כאלה או להשתמש בצורות שונות, המדמות מראות של תלת מימד, כמו למשל חרוטים. הפוטושופ תומכת אף בעבודה עם אנימציות תלת מימדיות ויכולה גם ליצור “הנפשה” לתמונה מסוימת. באפליקציות אלו נעזרות, למשל, יחידות ביון בינלאומיות ומקומיות, על מנת לקבוע דפוסי פעולה או לשחזר את העבר, לפי תמונה מסוימת.

שיעורים פרטיים בעיצוב גרפי ידגישו את ההבנה התיאורטית של יסודות תוכנת הפוטושופ. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול ביטוי מעשי של תרגול פונקציות ייחודיות על מנת ליצור אופטימיזציה ויזואלית. מורה פרטית לעיצוב גרפי תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי. המהות הבינארית תגדיל את מרחבי פרדיגמת האור בתמונה האידיאלית.