חשיבות הצבע בעיצוב הגרפי

 

בסקירה קצרה על ביולוגיית ראיית הצבע של בני האדם תאופיין התכונה “צבע”. צבע הינו אורך הגל שמוחזר מאובייקטים שהאדם מסוגל לראות. אובייקט בצבע לבן משמעותו שתכונותיו הן כאלה שמחזירות את כל אורך הגל ואינו סופג אור כלל ובכך עין האדם המביט על האובייקט יראה אותו בצבע לבן. אוביקט בצבע שחור, לעומת זאת, יבלע את כל אורך גל האור והאדם שמביט על החפץ יראה אותו בצבע שחור. למעשה, כל שאר הצבעים הם אפיזודה של שלושה סוגי צבעים : צהוב, כחול ואדום. מדוכים הם תאי עצב המצויים בעין, אחראיים על קליטת הצבע בראייה והם פעילים בעיקר בתנאי אור. לבני אדם יש שלושה סוגי מדוכים ולכן, ראיית האדם מסוגלת לקלוט שלושה סוגי צבעים, שהם צבעי היסוד, וכל שאר הצבעים נוצרים בעזרת עירבוב כמותי של צבעי היסוד. חשוב להבין, שישנם בעלי חיים שניחנים במספר רב יותר של מדוכים ולכן מבחינתם יש יותר צבעי יסוד.

לפיכך, צבע הוא שילוב בין תכונה של החומר בה מודגמת כמות האור שהחומר בולע לבין כמות האור שהעין רואה. האובייקטים בעולם הם נטולי צבע כשלעצמם וצבע הינה פשוט פונקציה של כמות אור וביולוגיית הקליטה של העין. יחד עם זאת, משמעויות רבות התפתחו לתפיסה האנושית של הצבע לאורך ההיסטוריה.

הורים

הורים

הורים

עיסוקו של מעצב גרפי מקצועי חייב לכלול התייחסות מתאימה לעולם הצבעים והמשמעויות השונות הניתנות להם. במידה ועיצוב גרפי של מוצר דיגיטלי אינו חשוב לבעל המוצר, אזי הוא גם לא ייעזר בשירותיו של מעצב גרפי על מנת לטפל בחיצוניותו ובשיווקו של המוצר. יחד עם זאת, אדם שחפץ להחצין נאותה אובייקט ממוחשב או לשווקו היטב, יביע נכונות לעצב אותו בעזרת תוכנת גרפיקה ממוחשבת. עטיפת הצבעים לאובייקט זה היא בבחינת מעשה קרדינלי, שהרי רובו של עולם העיצוב עוסק במלל, בצורה ובצבע.

ניתנו פירושים רבים למשמעויות הצבע בתרבויות שונות לאורך ההיסטוריה. צבע אדום הוא צבע נועז. הוא יכול לסמל תעוזה, אומץ, מלחמה ועוד. יחד עם זאת, ישנם דגלי מדינות רבים שצבע אדום מופיע על גביהם ולכן, ניתן לשער שצבע זה מובנה כאלמנט חיובי בתוך הפולקלור של אומה זו. בבואו של אדם לעצב בעזרת גרפיקה ממוחשבת אובייקט לתרבות שמייחסת לצבע אדום אסוציאציה חיובית, חשוב שיכיר אלמנטים תרבותיים של אומה זו ככל הניתן, וייתכן גם שירצה להבין את מבנה החשיבה של הדמויות, עבורן הוא מבצע את העבודה הגרפית.

שיעורים פרטיים בעיצוב גרפי יעניקו לכם הסבר תיאורטי אודות סמנטיקת ספקטרום הצבעים. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול ביטוי מעשי של אסימילציה יצירתית בתבניות שונות. מורה פרטית לעיצוב גרפי תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי. תנועתו הפנימית של המכחול תהפוך לאוקסיפיטליות מרהיבה.