אילוסטרייטור ואינדיזיין

 

בעוד שהרבה מהתמונות נשמרות ונפתחות במחשב בצורה של מפת סיביות, ישנם גם אופני שמירה אחרים, כמו האופן הוקטורי. וקטור הינו קטע במישור והוא מיוצג על ידי נקודת התחלה ונקודת סיום. בצורה זו, אין צורך לשמור את המאפיינים של כל נקודה, כמו בצורת מפת הסיביות, אלא נשמר מידע אודות איפיון של כל הקטע מנקודה מסוימת ועד לסיום הקטע. בעת שמירת מסמך ופתיחתו, אשר מיוצג בתמונה וקטורית, משתמשים בפחות שטח איחסון ולכן תמונה וקטורית היא חסכונית יותר.

תוכנת אילוסטרייטור פותחה לראשונה בשנת 1986 ונועדה לעיצוב תמונה בגרפיקה וקטורית. תוכנה זו משמשת לעיצוב בגרפיקה מתקדמת ודורשת מיומנות רבה מצד המשתמש. כאמור, היא יוצרת תמונות ששטח איחסונן הוא קטן, ביחס לאיכות התמונה ולפונקציות של האובייקטים בה. אילוסטרייטור היא תוכנה יעילה, שעובדת גם עם תוכנות מתקדמות לעיצוב תלת מימד, כמו 3D Studios Max או Maya. חשוב להבין, שתמונות שפותחו, עוצבו או נשמרו על ידי אילוסטרייטור הינן בעלות פוטנציאל כיוון והגדלה אינסופי ללא איבוד איכות התמונה, שהרי זה החידוש המרכזי של התמונה הוקטורית לעומת מפת הסיביות. שימושיה של האילוסטרייטור הם בעיקר לעיצוב תמונות לוגו ופוסטרים.

הורים

הורים

הורים

תוכנת אינדיזיין משמשת בעיקר לסידור ועימוד המסמך אותו מעצבים בעזרת תוכנות מקצועיות יותר. על פי רוב, אינדיזיין מצורפת כתוספת לעבודה באילוסטרייטור או פוטושופ. תוכנה זו גם מפותחת במעבדות אדובי מערכות ולכן היא מצורפת לחבילה של שתי התוכנות הנ”ל. בנוסף לפונקיות העימוד, לאינדיזיין ישנן פונקציות התומכות במולטימדיה, אינטרנט ואף היא מאפשרת עבודה עם קבצים שנשמרים כ PDF . אינדיזיין משתכללת כל הזמן והיא במגמה של להפוך לתוכנת העימוד בין הדומיננטיות בעולם, במיוחד לאחר שחברת אדובי רכשה את חברת מקרומדיה ולכן משנת 2005  תוכנת הפריהנד הפופולרית לא זוכה לעידכונים, בעוד שאינדיזיין משודרגת על בסיס קבוע.

שיעורים פרטיים בעיצוב גרפי ילמדו את היסודות התיאורטיים של התוכנות אילוסטרייטור ואינדיזיין. כמו כן, התהליך הלימודי יכלול חוויה מעשית של תרגול פונקציות העיצוב השונות. מורה פרטית לעיצוב גרפי תלמד אתכם באווירה ביתית, נינוחה ונעימה ובקצב התקדמות אישי.